تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3731332
شناسه : 3731332
تاریخ :
مسئولیت سنگین پژوهشگران و دولت پس از ثبت‌های جهانی اقتصاد ایران: دبیر جشنواره بین المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی گفت: ثبت‌های جهانی‌، مسئولیت دولت، تشکل‌ها، پژوهشگران و فعالان هنر و رسانه را در توسعه «سواد میراث فرهنگی» سنگین‌تر می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا تابش دبیر جشنواره بین المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی گفت: در چهل و ششمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در شهر دهلی‌نو، محوطه باستانی «هگمتانه» ثبت جهانی شد، این محوطه مهم تاریخی با آثار و شواهدی بی‌نظیر از دوره ماد، هخامنشی، اشکانی و ساسانی به عنوان بیست و هشتمین میراث ایرانی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

وی گفت: پس از ثبت جهانیِ هگمتانه، این میراث ارزشمند به مردم جهان تعلق دارد و «میراث بشری» است، من نیز این دستاورد را به مردم عزیز ایران و همدانی‌های با فرهنگ تبریک می‌گویم.

تابش بیان کرد: ثبت‌های جهانی‌، مسئولیت دولت، تشکل‌ها، پژوهشگران و فعالان هنر و رسانه را در توسعه «سواد میراث فرهنگی» سنگین‌تر می‌کند. مسئولان شهر و استان همدان (استانداری، شهرداری، صدا و سیما و…) از این جهت در موقعیت مهمی قرار گرفته‌اند. پژوهشگران و هنرمندان نیز برای معرفی خلاقانه گوشه‌ای مهم از مدنیت، فرهنگ و تاریخ ایران به جهانیان، نقش به سزایی دارند.

وی افزود: عظمت تاریخ و تمدن ایران را می‌توان با خلق روایت‌های جذاب، هنرمندانه و متمایز به مخاطب امروزی معرفی کرد.