تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731318
شناسه : 3731318
تاریخ :
افزایش ۲۵مگاواتی مصرف برق در استان مرکزی اقتصاد ایران: اراک- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از افزایش ۲۵ مگاواتی مصرف برق در این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمود محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پایداری شبکه برق با شکسته شدن رکورد مصرف برق با تعامل و همکاری سایر بخش‌ها تاکنون میسر شده است.

وی افزود: استقرار گنبد حرارتی و مصرف بی رویه برق به ویژه وسایل سرمایشی، افزایش ۷ درصدی مصرف برق را در استان نسبت به سال گذشته به همراه داشته است و مصرف برق در یک ماه اخیر ۲۵ مگاوات افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با تاکید بر اینکه رکورد نیاز مصرف برق در استان شکسته شده است، افزود: با تلاش همه نیروهای متخصص و عملیاتی صنعت برق استان شبکه برق پایدار است اما تأمین برق پایدار برای تمام مشترکان، در گرو همکاری و مشارکت مردم، صنایع و کشاورزان به ویژه مشترکان خانگی در مصرف برق است.

محمودی گفت: ۳۹ هزار مشترک پرمصرف خانگی استان مرکزی که حدود ۷ درصد مشترکین این بخش را شامل می‌شوند، ۲۱ درصد از مصرف برق را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تاکید کرد: به طور حتم، پس از اخطار به این مشترکان در صورت عدم تغییر رفتار بد مصرفی، برق آنان قطع خواهد شد و مبنای وصل مجدد آن، تعهد بر بهینه سازی مصرف انرژی خواهد بود.

وی با بیان اینکه مصرف برق ادارات پیوسته رصد می‌شود، گفت: تأکید دولت همواره این بوده است که برنامه‌های مدیریت مصرف باید از ادارات آغاز شود و برق آن دسته از ادارات که نسبت به کاهش مصرف برق خود اقدام نمی‌کنند، قطع خواهد شد.

محمودی گفت: انتظار است مردم به‌ویژه مشترکان شهرستان‌های استان در طرح‌های مدیریت مصرف در مدت‌زمان باقی‌مانده از فصل تابستان تعامل و هم‌افزایی لازم را داشته باشند و توجه به راهکارهای مهمی مانند استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم کولرهای گازی بر روی ۲۴ درجه، کاهش روشنایی غیرضروری و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در بازه زمانی ۱۰ صبح تا ۱۰ شب را مدنظر ویژه قرار دهند.