تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3731285
شناسه : 3731285
تاریخ :
ادعای عجیب ایلان ماسک: «گراک» قدرتمندترین هوش مصنوعی دنیا است اقتصاد ایران: ایلان ماسک گراک را «قدرتمندترین هوش مصنوعی» می‌داند و مخفیانه مدل جدید این هوش مصنوعی را با داده‌های کاربران ایکس آموزش می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایلان ماسک در ایکس تعلام کرد که گراک تا دسامبر امسال، قوی ترین هوش مصنوعی جهان خواهد بود. او همچنین گفت که شرکت xAI آموزش مدل زبانی بزرگ گراک را با استفاده از ۱۰۰ هزار تراشه‌های انویدیا H100 شروع کرده است.

اما بنابر گزارشی در ایکس مبنی بر آموزش گراک با محتوای کاربران در ایکس، به‌نظر می‌رسد که این شرکت به‌طور پنهانی تنظیماتی را برای همه کاربران فعال کرده است که به xAI حق استفاده از داده‌های کاربران را برای آموزش هوش مصنوعی گراک می‌دهد.

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، قبلاً اذعان کرده بود که توسعه‌ی ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT بدون محتوای دارای حق کپی رایت غیرممکن است؛ چراکه محتواهای رایگان در سطح اینترنت برای آموزش هوش مصنوعی بسیار محدود هستند و شرکت‌های زیادی با آن‌ها، هوش مصنوعی خود را آموزش می‌دهند. با این شرایط هوش مصنوعی شرکت‌های مختلف برتری ویژه‌ای نسبت به یکدیگر نخواهند داشت.

طبیعتاً ایکس می‌خواهد از داده‌های کاربران برای کارآمدتر و مؤثرتر کردن کراگ استفاده کند، اما از نظر بسیاری از کاربران و کارشناسان، اینکه ایکس بدون اجازه‌ی آن‌ها و به‌صورت مخفیانه و پیش‌فرض این امکان را برای تمام کاربران فعال کرده‌ است، نقض آشکار حریم خصوصی خواهد بود.

مقالات مرتبط
  • ایکس با هوش مصنوعی، جزئیات فعالیت اکانت‌ها را تشریح می‌کند
  • هوش مصنوعی «گراک» ایلان ماسک از روی پست‌های مردم در پلتفرم ایکس آموزش می‌بیند

اگر نمی‌خواهید که ایکس از داده‌های شما برای آموزش هوش مصنوعی گراک استفاده کند، در قسمت تنظیمات، گزینه‌ی Privacy and safe را پیدا و Grok را انتخاب کنید. بعد از آن به صفحه‌ی اشتراک‌گذاری داده هدایت می‌شوید، در آنجا گزینه‌ی Allow your posts را که به‌صورت پیش‌فرض فعال است، غیرفعال کنید؛ این ویژگی فقط از طریق مرورگر دسکتاپ غیرفعال می‌شود.