تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3731263
شناسه : 3731263
تاریخ :
شبکه‌های تلویزیونی از هوش مصنوعی با دو رویکرد کاملاً متفاوت در پوشش مسابقات المپیک ۲۰۲۴ استفاده می‌کنند اقتصاد ایران: تماشاگران آمریکایی می‌توانند از هوش مصنوعی در دنبال‌کردن مسابقات لذت ببرند؛ اما شبکه‌های اروپایی از روش متفاوتی برای پوشش رویداد بهره می‌برند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

المپیک پاریس قرار است برای بینندگان آمریکایی به صحنه‌ی درخشش هوش مصنوعی تبدیل شود، درحالی‌که به‌نظر می‌رسد مخاطبان اروپایی شاهد رویکرد مشابهی نباشند. این تضاد، نحوه‌ی مواجهه‌ی شرکت‌های رسانه‌ای جهانی را با فناوری به‌تصویر می‌کشد.

شرکت Comcast، مالک شبکه‌ی NBCUniversal قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی، تجربه‌ی منحصربه‌فردی برای پخش مسابقات المپیک در آمریکا رقم بزند. این اقدامات شامل بازسازی صدای گزارشگر افسانه‌ای ورزشی و همچنین تولید گزارش‌های شخصی‌سازی‌شده‌ی روزانه با استفاده از هوش مصنوعی می‌شود.

به گزارش رویترز، بخش ورزشی شرکت Warner Bros. Discovery در اروپا باور دارد که هوش مصنوعی هنوز برای نقش‌هایی مانند گزارشگری ورزشی، خام و ابتدایی است. اسکات یانگ، معاون ارشد بخش ورزشی اروپا در Warner Bros. Discovery می‌گوید این شرکت پیش‌نمایش‌هایی از شرکت‌های فناوری برای ترجمه‌ی همزمان گفتار به زبان‌های دیگر دریافت کرد، اما دموها فاقد هیجان و احساسی هستند که لحظات نفس‌گیر ورزشی را همراهی می‌کند.

به‌گفته‌ی یانگ، در تمام دموها احساس می‌شود که هوش مصنوعی کلمات را به‌درستی ترجمه می‌کند، اما احساسات و هیجان نهفته در روایت داستان مسابقه منتقل نمی‌شود. برای مثال، زمانی‌ که مارسِل جاکوبز دونده‌ی ایتالیایی با کسب مدال طلای ۱۰۰ متر سرعت مردان در توکیو، دنیا را شگفت‌زده کرد، گزارشگران ایتالیایی با فریاد واکنش نشان دادند و لحظه‌ی ناب نشستن کارشناسان در کنار هم و تجربه‌ی واقعی آن رویداد را به‌تصویر کشیدند، اما بازتولید چنین احساسی ازطریق هوش مصنوعی، بسیار دشوار است.

باتوجه‌به مشارکت اخیر NBCUniversal، گوگل و تیم ملی آمریکا، مخاطبان آمریکایی هنگام تماشای بازی‌ها در NBC یا سرویس استریم Peacock، تجربه‌ی هوش مصنوعی را خواهند داشت.

تصاویر هوش مصنوعی‌محور گوگل‌مپ از مکان‌های برگزاری المپیک به تماشاگران برای درک حال و هوای پاریس کمک می‌کند و مجریان NBC نشان خواهند داد که جست‌وجوی هوش مصنوعی گوگل چگونه می‌تواند به سؤالات مربوط به مسابقات پاسخ دهد.

NBCUniversal از هوش مصنوعی برای ایجاد گزارش‌های روزانه‌ی شخصی‌سازی‌شده از رویدادهای المپیک استفاده خواهد کرد که در آن‌ها از صدای بازآفرینی‌شده‌ی هوش مصنوعی گزارشگر ورزشی آل مایکلز بهره می‌برد. به‌گفته‌ی NBCUniversal، طی برگزاری المپیک پاریس، تقریباً هفت میلیون نسخه‌ی مختلف از گزارش‌های روزانه می‌تواند ایجاد شود. این شرکت با پرداخت ۷٫۶۵ میلیارد دلار برای پخش بازی‌ها تا سال ۲۰۳۲، بزرگ‌ترین قرارداد حقوق پخش المپیک در جهان را در اختیار دارد.

مقالات مرتبط:
  • المپیک پاریس ۲۰۲۴ از نگاه تکنولوژی؛ «دیجیتالی‌ترین» و «سبزترین» المپیک تاریخ
  • هوش مصنوعی اینتل تجربه‌ی بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ را متحول می‌کند

خدمات پخش المپیک (Olympic Broadcasting Services) پوشش بی‌طرفانه‌ای از مسابقات تولید می‌کند که شرکت‌های رسانه‌ای در سرتاسر جهان می‌توانند از آن استفاده کنند. این سرویس برای کمک به برش سریع حجم عظیمی از فیلم‌ها به هایلایت‌های کوتاه از هوش مصنوعی بهره می‌برد، اما پیش از این گفته بود که همچنان نسبت به ریسک‌های دیپ‌فیک و دستکاری واقعیت محتاط است.

باتوجه‌به سرعت پیشرفت قابلیت‌های هوش مصنوعی، شاید زمان زیادی طول نکشد تا هواداران ورزش‌های اروپایی شاهد استفاده‌ی بیشتر از این فناوری باشند. یانگ می‌گوید: «احتمالاً فقط یک المپیک تابستانی دیگر فاصله داریم تا تأثیر واقعی هوش مصنوعی را ببینیم.» بازی‌های بعدی تابستانی المپیک ۲۰۲۸ در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.