تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3731251
شناسه : 3731251
تاریخ :
لاوروف: از بین بردن حماس غیر ممکن است اقتصاد ایران: وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: آنچه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عنوان پیش‌شرط برای آتش‌بس در غزه اعلام کرده است، واقع‌بینانه نیست و محقق نخواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با اشاره به تفکرات واهی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ریشه‌کن کردن کامل حماس و تعیین آن به عنوان پیش‌شرط آتش‌بس در نوار غزه، تاکید کرد که اتفاقی غیرممکن است.

لاوروف دراین‌باره گفت: در حال حاضر هیچ دورنمایی برای پایان این خونریزی قابل تصور نیست. اسرائیل از طریق بنیامین نتانیاهو، نخست وزیرش در واکنش به درخواست‌ها برای برقراری آتش‌‎بس گفته است مادامی که حماس را کاملا از بین نبرد، جنگ را متوقف نخواهد کرد!

وی تاکید کرد: به باور من و بسیاری از سیاستمداران، ریشه‌کن کردن حماس که موجودیت دارد و به اندازه کافی از توانمندی و البته حمایت به ویژه در جهان اسلام برخوردار است، هدف واقع‌بینانه‌ای نیست.

لاوروف همچنین تصریح کرد: باتوجه به اینکه «اسرائیل آتش‌بس فوری را رد کرده است»، برخی کشورهای خاص در تلاشند تا برای پایان دادن گام به گام خشونت‌ها، پیشنهادات سازش جدید مطرح کنند.

دیپلمات ارشد روس اضافه کرد: برخی کشورهای عربی، از جمله مصر و قطر در حال همکاری با آمریکایی‌ها هستند و با اسرائیلی‌ها نیز جلساتی را برگزار کرده‌اند. به باور من، حذف فلسطینیان از میز مذاکره و این نشست‌ها که نهایتا با هدف تعیین تکلیف آینده آنها طراحی شده است، چندان خوشایند نیست. در این راستا، همچنان به کمک برای احیای اتحاد فلسطینیان ادامه خواهیم داد.