تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3731246
شناسه : 3731246
تاریخ :
نمایشگاه سرزمین تمدن‌ها یک کار فرهنگی و هویتی است اقتصاد ایران: رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران می گوید نمایشگاه سرزمین تمدن ها مطالبه مردم از مدیریت شهری بود و این نمایشگاه قرار است یک کار فراغتی، فرهنگی و هویتی انجام دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سیداحمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به راه‌اندازی و برگزاری رویداد سرزمین تمدن ها گفت: یکی از موضوعاتی که در این دوره از شورای اسلامی شهر تهران داشتیم این بود که حال خوب شهروندان، حال شهر را خوب می کند و شهروندانی که سطح آگاهی و دانش شان بالا برود و نسبت به هویت فرهنگی خودشان آشناتر باشد، طبیعتاً با علاقه بیشتری به اداره شهر کمک می کنند و مشارکت بیشتری دارند. ضمن اینکه همه ما نسبت به تعمیق فرهنگ ایرانی و اسلامی خودمان در میان شهروندان وظیفه داریم.

وی افزود: شهرداری دیر وارد عرصه راه اندازی سرزمین تمدن ها شد زیرا زمانی که شورای شهر را تحویل گرفتیم، ایام کرونا بود و نمی توانستیم چنین اجتماعی را برگزار کنیم. پس از کرونا هم یک سری موضوعات عقب افتاده در مدیریت شهری داشتیم که تعدادشان بسیار بود و باید آنها را رفع رجوع می کردیم. به هرحال این اتفاق بزرگ یعنی راه اندازی سرزمین تمدن ها در عرصه فرهنگی و گردشگری کشور رخ داد.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: این موضوع مبنی بر اینکه شهروندان به واسطه نمایشگاه سرزمین تمدن ها بتوانند بسیاری از فضاهای فرهنگی و تمدنی کشورهای اطراف شان را ببینند، اتفاق بزرگی است. کشورهایی که زمانی به فرهنگ کشورمان متصل بود. امیدواریم این فضا تداوم یابد.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه نمایشگاه سرزمین تمدن ها تا چه اندازه می تواند بر معرفی فرهنگ مقاومت به مردم ایران تأثیر داشته باشد، گفت: ما در بحث گردشگری و توریسم موضوعاتی را از روز اول آسیب شناسی کردیم. اولین موضوعی که بررسی کردیم این بود که حتی مردم داخل شهر تهران نسبت به هویت داخل شهر تهران آشنا نیستند.

وی ادامه داد: زمانی که شما بحث گردشگری را فراتر از داخل تهران و کشور و در سطح بین الملل انجام می‌دهید، نیازمند زیرساخت های لازم هستید. چنین موضوعاتی اطلاع رسانی لازم را می طلبد تا شهروندان بدانند در کشورهای اطراف شان دارای چه زیرساخت های فرهنگی و تمدنی هستند. ما به واسطه سرزمین تمدن ها می توانیم چنین اطلاعاتی را به شهروندان منتقل کنیم.

علوی گفت: راه اندازی نمایشگاه هایی همچون سرزمین تمدن ها سالهاست جزو وظایف ما و به نوعی مطالبه مردم از مدیریت شهری است. این نمایشگاه قرار است کار هویتی، فراغتی و فرهنگی انجام دهد. ما نمی توانیم نسبت به اتفاقاتی که در اطراف کشور رخ می دهد، بی تفاوت نباشیم. در همه کشورهای پیشرفته، نمادهای فرهنگی و تمدنی سایر کشورها قرار داده شده و هدف شان از این کار به نوعی ارتقای میزان آگاهی شهروندان شان است. همچنین آنها به واسطه این کار سعی دارند نشان دهند که به هویت اهمیت می دهند. حتما باید ما هم نسبت به آگاهی نوجوانان، جوانان و به ویژه دانشجویان مان حساس باشیم.

وی افزود: امروز دیگر جبهه مقاومت صرف چند کشور در خاورمیانه نیست بلکه امروز این جبهه را در بسیاری از کشورها حتی آمریکا و با حضور جوانان شان شاهد هستیم. امروز ما را از انتقال فرهنگ مقاومت به جوانان کشورها سرزنش می کنند درحالی که ما از این سرزنش ها نسبت به انتقال فرهنگ مقاومت و جنایتی که در غزه و لبنان انجام می دهند، هراس و ابایی نداریم. این سرزنش ها نشان می دهد که هدف و راه و مسیرمان درست است.