تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3731245
شناسه : 3731245
تاریخ :
نقد و بررسی «رودخانه ماهی و نهنگ» در عصرانه کتاب اقتصاد ایران: سلسله نشست‌های «روایت پیشرفت» با موضوع کتاب «رودخانه ماهی و نهنگ» دوشنبه ۸ مرداد در مرکز مطالعات راهبردی ژرفا برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه بعدی سلسله نشست‌های «روایت پیشرفت» در قالبِ بیست‌وچهارمین جلسه از سلسله نشست‌های «عصرانه کتاب» با محوریت کتاب «رودخانه ماهی و نهنگ» نوشته حمید بابایی فردا دوشنبه ۸ مرداد توسط مرکز مطالعات راهبردی ژرفا و به همت اندیشکده‌ هنر و رسانه (میز کتاب) با همکاری «میز روایت پیشرفت»، «مدرسه روایت ایران» برگزار می‌شود.

در این نشست ادبی حمید بابایی نویسنده کتاب و امیر خداوردی منتقد، نویسنده و فعال حوزه کتاب و ادبیات حضور دارد و پیرامون کتابِ رودخانه ماهی و نهنگ نظراتی را ارائه می‌دهد.

این کتاب، دربرگیرنده روایت پیشرفت و جهادی طلاب مدرسه علمیه حضرت بقیة الله الاعظم تهران در حادثه زلزله سرپل ذهاب در سال ۱۳۹۶ است؛ حضوری که سرشار از غافلگیری‌ها و کشمکش‌هاست و تجربه‌ای از یک تعامل دو سویه بین جهادگران طلبه و مردم رنج دیده منطقه را فراهم آورده است. این روایت با الهام از سبک مستندنگاری‌های سوتلانا الکسویچ نگاشته شده که ژانر «رمان جمعی» یا «رمان سند» نامیده می‌شود. در این سبک از روایت، مجموعه خاطرات و گفت‌وگوها و مشاهدات و اسنادی که نویسنده جمع‌آوری کرده در قالب یک خط سیر دراماتیک روایت می‌شود و واقعیت و خیال درهم می‌آمیزد. روایت حاضر البته تفاوت‌های مهمی با سبک خانم الکسویچ دارد و نویسنده سعی کرده به مؤلفه‌های داستان پایبند بماند و اسناد واقعی را در متن داستان و به مثابه جزئی از آن روایت کند.

نشست یادشده فردا دوشنبه ۸ مرداد از ساعت ۱۵ تا ۱۶ در مرکز مطالعات راهبردی ژرفا واقع در خیابان انقلاب، تقاطع خیابان انقلاب و حافظ، چهارراه کالج، بن‌بست هلال احمر، پلاک ۳ برگزار می‌شود.