تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3731198
شناسه : 3731198
تاریخ :
خانه‌های فلسطینی‌ها در جنوب غزه با خاک یکسان شدند اقتصاد ایران: تشدید حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و عدم محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک لبنان از سوی سازمان ملل از جدیدترین اخبار مربوط به تحولات منطقه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه همچنان ادامه دارد، سازمان ملل بدون محکوم کردن تجاوز وحشیانه این رژیم به خاک لبنان خواهان خویشتن داری همه طرف‌ها شد.

بمباران شدید مناطق مختلف نوار غزه و تشدید حملات توپخانه ای

رسانه‌های عربی گزارش دادند که حملات رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز قطع نشده و مناطق مسکونی در سراسر نوار غزه را زیر آتش گرفت.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملاتی را علیه منطقه قیزان النجار واقع در جنوب خان یونس انجام دادند.

علاوه بر این، توپخانه رژیم صهیونیستی خانه‌های مسکونی را در منطقه النصر واقع در شمال شهر رفح هدف قرار داد. این حملات توپخانه ای، مناطق شرقی شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه را نیز زیر آتش گرفت.

خانه‌های فلسطینی‌ها در جنوب غزه با خاک یکسان شدند

نظامیان صهیونیست نیز با جنگ افزارهای خود به سمت شمال اردوگاه البریج واقع در مرکز نوار غزه تیراندازی کردند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، خانه‌های مسکونی در شرق شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه با خاک یکسان شدند.

نظامیان صهیونیست هدف تیربار و نارنجک قرار گرفتند

از سوی دیگر یورش نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری طی ساعات گذشته باعث وقوع درگیری‌های شدید در این مناطق شد.

به گزارش شبکه المیادین، نظامیان صهیونیست طی بامداد امروز به شهر نابلس واقع در کرانه باختری حمله کردند.

در همین راستا نیروهای مقاومت فلسطین برای متوقف کردن متجاوزان صهیونیست وارد عمل شدند. گردان‌های شهداالاقصی مستقر در نابلس اعلام کردند که رزمندگان فلسطینی موفق شدند این عناصر را گلوله باران کنند.

عملیات نیروهای گردان‌های شهداالاقصی در محورهای مختلف اردوگاه بلاطه انجام شد.

گروهان‌های قدس مستقر در اردوگاه بلاطه نیز اعلام کردند که وارد درگیری‌های شدیدی به همراه دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین در منطقه مذکور شدند.

نیروهای فلسطینی موفق شدند با تیربار و انواع نارنجک، نظامیان صهیونیست را در اردوگاه بلاطه هدف قرار دهند.

این در حالی است که هلال احمر فلسطین اعلام کرد نظامیان صهیونیست مانع ورود نیروهای امدادی به اردوگاه بلاطه شدند. این عناصر متجاوز به سمت کادر درمان و خودروهای امدادرسان تیراندازی کردند.

در جریان این درگیری‌ها، تعدادی از نظامیان صهیونیست در اردوگاه بلاطه زخمی شدند. عناصر صهیونیست علاوه بر این، در منطقه السیله الحارثیه نیز توسط نیروهای مقاومت فلسطین به گلوله بسته شدند.

سازمان ملل بدون محکوم کردن تل آویو: همه خویشتن دار باشند!

از سوی دیگر با وجود تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به عمق خاک لبنان، مسئولان سازمان ملل بدون محکوم کردن این تجاوز خواهان خویشتن داری دو طرف شدند.

به گزارش شبکه الجزیره، مسئولان سازمان ملل ساعاتی قبل اعلام کردند، تبادل آتش در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی ممکن است منطقه را به سمت فاجعه مافوق تصور بکشاند.

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور لبنان در این خصوص گفت: ما خواهان بالاترین حد از خویشتن داری در مرزهای لبنان هستیم.

خانه‌های فلسطینی‌ها در جنوب غزه با خاک یکسان شدند

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز در این خصوص گفت: باید تحقیقات بین المللی در خصوص حادثه مجدل شمس انجام شود و ما از تمام طرف‌ها می‌خواهیم خویشتن دار باشند.

این در حالی است که آکسیوس به نقل از یک مسئول آمریکایی نوشت: حزب الله به سازمان ملل ابلاغ کرده است که حادثه مجدل شمس به دلیل اصابت یک موشک از سمت طرف اسرائیلی به وقوع پیوسته است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز به حملات خود علیه مناطق شبریحا، برج شمالی، بقاع، کفرکلا، رب ثلاثین و الخیام اذعان کرد.

لازم به ذکر است در شرایطی که مقامات اشغالگر صهیونیستی تلاش مذبوحانه زیادی برای دخیل کردن نقش مستقیم جنبش حزب الله لبنان در انفجار شهرک مجدل شمس کردند، اما محافل خبری گزارش‌های جدیدی برخلاف انتظارات صهیونیست‌ها منتشر کردند که نشان می‌دهد روایت صهیونیست‌ها غیر واقعی و هدفمند بوده است.

در همین ارتباط، برخی شاهدان عینی در شهرک مجدل شمس جزئیات مهمی از دست داشتن مستقیم صهیونیست‌ها در شلیک موشک به زمین فوتبال در جولان اشغالی سوریه بیان کردند.

شبکه تلویزیونی العربی در خبری تازه از ابعاد این انفجار ابهام آمیز گزارش داد که یک نیروی امدادی صهیونیستی به نقل از شاهدان عینی در شهرک مجدل شمس فاش ساخت که موشک سامانه گنبد آهنین عامل انفجار در این شهرک بوده است.