تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731132
شناسه : 3731132
تاریخ :
پروژه فاضلاب اهواز به ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است اقتصاد ایران: اهواز - مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان گفت: پروژه فاضلاب اهواز تا پیش از دولت سیزدهم ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی این سه سال به ۶۱ درصد رسید که کار بزرگ در این زمینه بوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، صابر علیدادی عصر امروز شنبه در جلسه شورای اداری خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در دولت سیزدهم سه کار مهم و زیربنایی در حوزه آب و فاضلاب خوزستان انجام شده است، اظهار کرد: اقدام اول طرح جامع آبرسانی است که اکنون در ۳۱ شهر استان در حال انجام است و بعد از اتمام طرح، تقریباً یک هزار و ۵۵۰ روستا دارای آبرسانی پایدار می‌شوند و دیگر از آبرسانی تانکری خبری نخواهد بود.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان گفت: این طرح ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و منابع اعتباری جدید آن تأمین شده که ان‌شاءالله در هفته‌های پیش رو با قدرت ادامه پیدا می‌کند و پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: اهتمام و تمرکز دولت بر طرح‌های فاضلاب استان مورد دیگر است. فاضلاب اهواز تا پیش از دولت سیزدهم ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی این سه سال به ۶۱ درصد رسید که کار بزرگ در این زمینه بوده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: تصفیه خانه فاینانس غرب تقریباً ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در حال حاضر به ۴۵ درصد رسیده و طی یک سال آتی به اتمام خواهد رسید.

علیدادی عنوان کرد: همچنین تصفیه خانه فاضلاب آبادان با بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره برداری است، فاضلاب خرمشهر ۷۵ درصد، فاضلاب شادگان ۸۰ درصد، فاضلاب بندر امام و ماهشهر به ترتیب با ۶۰ و ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر اقداماتی است که در این دولت سرعت گرفته و رو به اتمام هستند.

وی با بیان اینکه آبرسانی بخش سومی است که بر آن تمرکز شده است، تصریح کرد: آب شیرین کن آبادان با قرارداد سرمایه‌گذاری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و می‌تواند تأثیر بسیار خوبی در کیفیت و پایداری آب آبادان و روستاها داشته باشد.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان افزود: طرح آبرسانی دهدز با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتباری بالغ بر ۶۰۰ هزار تومان در حال سپری کردن مراحل انتهایی است.

علیدادی با بیان اینکه امسال همه نقاط کشور با تنش آبی مواجه بودند، اظهار کرد: خوزستان نیز به دلیل مصرف آب در فصل گرما، تنش را در شهر و روستاها شاهد هستیم؛ پیش از ورود به فصل گرما روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب تولید و مصرف می شده اما اکنون به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب آب در شبانه روز رسیده است.

وی عنوان کرد: شبکه‌های فرسوده با پرت بالا در خوزستان، استفاده از آب شرب و بهداشتی برای همه مصارف اعم از باغات، نخیلات و احشام سبب تنش آبی می‌شوند که باید در خصوص این موارد و صرفه جویی مصرف آب اقدامات فرهنگی انجام دهیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان گفت: با شروع تنش آبی پروژه‌هایی را در استان آغاز کرده ایم. قریب به ۹۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان در همه شهر و روستاهای خوزستان شروع به اجرا کرده ایم که برخی هم به پایان رسیده است.