تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731131
شناسه : 3731131
تاریخ :
۱۴۴ هزار هکتار شلتوک در خوزستان کشت شد / کشت برنج کاهش یافت اقتصاد ایران: اهواز - مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: امسال ۱۴۴ هزار هکتار کشت شلتوک در خوزستان انجام شده است که با اقناع سازی و همکاری کشاورزان، کشت برنج کاهش پیدا کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عباس صدریان فر عصر امروز شنبه در نشست شورای اداری خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در بهار ۲ سال گذشته پتانسیل سیل مهلکی در استان وجود داشت که به دلیل مدیریت و مهار شدن آن، مردم حادثه را لمس نکردند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: در حوزه آبریز دز، فروردین سال گذشته پنج هزار متر بر ثانیه بود و امسال ۲ هزار مترمکعب که می‌توانست مردم را گرفتار کند اما با تلاش‌های صورت گرفته به گونه‌ای مهار شد که حتی یک خوشه از گندم مردم زبر آب نرفت.

وی افزود: امسال و با توجه به شرایط فعلی، ورودی سدهای استان ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب بوده که کمتر از سال گذشته است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه تنها بارندگی مؤثر سال گذشته آبان ماه بوده است، تصریح کرد: ذخیره برفی در پایان پاییز و زمستان اتفاق می‌افتد که متأسفانه در استان و شاخه‌های خوزستان بارندگی مؤثر نداشتیم اما به دلیل مدیریت منابع، برای مصرف کنندگان مشکلی در بخش آب شرب و کشاورزی وجود نداشت.

صدریان فر اضافه کرد: در ابتدای امسال ۲ برنامه در نظر گرفته ایم که پایان فصل کشت پاییزه مشکل نداشته باشیم البته ممکن است در این مدت انحرافاتی رخ دهد که طبیعی است چون سدها صرفاً برای کشاورزی در نظر گرفته نشده اند.

وی با بیان اینکه امسال ۱۴۴ هزار هکتار کشت شلتوک در خوزستان انجام شده است، اظهار کرد: با اقناع سازی و همکاری کشاورزان، کشت برنج کاهش پیدا کرد و به طور مثال در حوزه مارون نسبت به سال گذشته مشکلات کمتری وجود دارد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: سال گذشته ۸۵۷ میلیون مترمکعب آب برای تالاب هورالعظیم تأمین کردیم که امسال با ابتکار عمل به کار گرفته شده آن را به یک هزار و ۵۴ میلیون متر مکعب افزایش دادیم.

صدریان فر با اشاره به آتش سوزی‌های اخیر در حوزه کرخه عنوان کرد: آتش سوزی‌ها به دلیل کمبود آب نبوده بلکه علت‌های دیگری داشته که مسؤولان باید آن را پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: طبیعتاً آتش سوزی سبب کمبود اکسیژن و تلف شدن آبزیان می‌شود.