تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731130
شناسه : 3731130
تاریخ :
تفاهم نامه تکمیل قطار شهری اهواز امضا شد اقتصاد ایران: اهواز - تفاهم‌نامه تکمیل پروژه قطار شهری اهواز بین شهرداری اهواز و یک شرکت ساختمانی منعقد شد تا این پروژه بعد از مدت‌ها وقفه، آغاز به کار کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز شنبه در جلسه شورای اداری خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، تفاهم نامه عملیات اجرایی تکمیل کارهای باقیمانده خط یک قطار شهری اهواز در فازهای یک و ۲ فی مابین شهرداری اهواز به عنوان کارفرما و یک شرکت مهندسی و ساختمان وابسته به وزارت دفاع به امضا رسید.

عملیات اجرایی تکمیل کلیه کارهای باقیمانده خط یک قطار شهری اهواز در فازهای یک و ۲ شامل ۲ مرحله از مفاد این تفاهم نامه است که در مرحله اول اجرای تونل مسیر یک (کارون) با روش مکانیزه .T.B به طول ۵۰۰ متر، اجرای تونل مسیر ۲ کرخه) با روش مکانیزه .T.B به طول ۳ هزار متر، اجرای روسازی تونل مسیر یک (کارون) به طول ۸ هزار و ۳۰۰ متر، تکمیل سازه معماری و تأسیسات ۴ ایستگاه به بهره برداری کامل می‌رسد.

گفتنی است این ایستگاه‌ها شامل ایستگاه فرودگاه، ایستگاه شهید بندر (چهار شیر)، ایستگاه امام خمینی و ایستگاه ساعت است.

همچنین تکمیل سازه، معماری و تأسیسات ۶ ایستگاه عبوری سلمان فارسی، مصلی، مرکز فرهنگی، دروازه، شرکت نفت و زیتون نیز باید در تراز سکو به پایان برسند.

تکمیل سازه نگهبان و سازه شفت ایستگاه دانشگاه، تکمیل سازه معماری و تأسیسات ساختمان اداری و مرکز فرمان، تکمیل کارهای باقیمانده پست برق شامل تونل ارتباطی از پست برق تا ایستگاه مرکز فرهنگی، تکمیل ساختمان‌های مورد نیاز فاز یک دیو و تکمیل کراس اوره‌ای فاز یک و ۲ از دیگر مواردی است که باید در مرحله اول انجام شود.

در مرحله دوم که شروع به کار پیمانکار منوط به ابلاغ کارفرما است نیز روسازی تونل مسیر ۲ کرخه به طول ۱۱ کیلومتر، تکمیل سازه معماری و تأسیسات ۶ ایستگاه عبوری مرحله یک تا مرحله بهره برداری سایر فضاهای ایستگاه به غیر از سکو نیز انجام می‌شود.