تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731122
شناسه : 3731122
تاریخ :
۱۸ هزار تن کلزا در مازندران خرید توافقی شد اقتصاد ایران: ساری - سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از پرداخت صد درصدی مطالبات کلزاکاران این استان خبر داد و گفت: ۱۸ هزار تن کلزا خرید توافقی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

هادی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیش از ۱۸ هزار تن دانه روغنی کلزا در قالب خرید توافقی از کشاورزان مازندرانی در سال جاری خریداری شد.

وی ادامه داد: جمع مقدار پرداختی مطالبات کلزاکاران استان به بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان رسید و این مبلغ کل مطالبات کشاورزانی است که کلزای خود را به مراکز خرید توافقی تحویل داده‌اند.

باقری افزود: با توجه به رویه جدید در خرید محصول تولیدی کشاورزان کلزاکار در روش خرید توافقی، این تجربه را برای سال اول موفق ارزیابی کرده و امیدواریم در سنوات آتی شاهد عملکرد موفق‌تر در فرآیند خرید محصول تولیدی کشاورزان پرتلاش استان باشیم.

این مقام مسئول در ادامه ضمن ستایش عملکرد همکاران ستاد سازمان، مدیریت‌های شهرستان‌ها و همچنین مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها و همچنین محققان مراکز تحقیقاتی در توسعه جدیدترین یافته‌های علمی در افزایش عملکرد محصول کلزا، افزایش بیش از ۷۰ درصدی تولید محصول کلزا را بعد از عنایت الهی و همچنین تلاش و همراهی کشاورزان سخت کوش، حاصل هم‌افزایی و همکاری محققین و مروجین عنوان و ابراز امیدواری کرد: در سال زراعی پیش‌رو نیز شاهد تولید هر چه بیشتر این محصول استراتژیک و کمک شایان به پیشبرد اهداف نظام در خودکفایی در تولید روغن مصرفی هموطنان باشیم.