تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3731114
شناسه : 3731114
تاریخ :
رویداد سرزمین تمدن ها چهره فرهنگی مقاومت را ترسیم کرد  اقتصاد ایران: همسر شهید جمهور گفت: برخی تصور می کنند مقاومت تنها چهره ای نظامی دارد در حالی که مقاومت چهره ای فرهنگی دارد و رویداد سرزمین تمدن‌ها چهره فرهنگی مقاومت را ترسیم کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، جمیله علم الهدی همسر شهید جمهور در آئین افتتاح بزرگترین رویداد فرهنگی تهران با عنوان سرزمین تمدن ها که شامگاه امشب شنبه 6 مرداد در مجموعه برج میلاد برگزار شد، با قدردانی از برپایی این نمایشگاه گفت: تمدن ایران بی نظیر بوده و آنچه از تمدن باقی می ماند حقیقت است. بر خلاف فلسفه های غربی، حقیقت چیزی است که به دست انسان شکل می گیرد و حقیقت در تمدن ما به دست انسان شکل گرفته است.

وی افزود: به جا است که در تهران موضوع مقاومت به عنوان یکی از عناصر حقیقت به تصویر کشیده شود و لازم است جنبه های فرهنگی آن به تصویر کشیده شود.

همسر شهید جمهور با بیان اینکه نسخه جمهوری اسلامی در مقابل دیکتاتوری قراردارد، گفت: ایران پیشرو برای جهان آینده حرف های بیشتری دارد. یکی از دلایل جذابیت شهید رئیسی این بود که نسخه ای جذاب و عینی و شیرین را از ایران و مقاومت به جهانیان نشان دهد.

وی ادامه داد: برخی تصور می کنند مقاومت تنها چهره ای نظامی و خشن دارد در حالی که مقاومت چهره ای فرهنگی و اجتماعی دارد و نمایشگاه سرزمین تمدن ها نشان دهنده وجهی از مقاومت مردم است.

علم الهدی گفت: باید فرهنگ شهادت پرور را در مقابل فرهنگ فساد و فحشا معرفی کنیم. از شهردار تهران که چنین برنامه ای را در تهران طراحی و اجرا کرده اند، قدردانی می کنم و امیدوارم چنین نمایشگاه هایی بیش از گذشته برگزار شود.‌