تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731099
شناسه : 3731099
تاریخ :
برگزاری دوره طرح ملی مهارت افزایی دانشجویان شاهدوایثارگر در تبریز اقتصاد ایران: تبریز-رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز گفت: نخستین دوره طرح ملی مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور در تبریز برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد پاکزاد ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در اولین طرح ملی مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه سراسر کشور ۴۰۰ دانشجو ثبت نام کرده اند، که ۲۰۰ نفر آن را دختران و ۲۰۰ نفر دیگر را پسران تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان در ۲۳ رشته هنری و ۳۰ کارگاه حضور دارند، افزود: برگزاری این طرح ملی در تبریز فرصت بسیار مهمی را برای آشنایی با ظرفیت‌های دانشگاه هنر اسلامی پدید آورده است.

پاکزاد ادامه داد: پذیرش بخش پسران این طرح ملی از روز چهارشنبه دهم مرداد آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۱۸ مردادماه ادامه خواهد داشت و پذیرش بخش دختران نیز از روز جمعه ۱۹ مردادماه آغاز می‌شود و برگزاری دوره‌ها تا ۲۷ مردادماه ادامه می‌یابد.

وی از تدارک برنامه‌های جنبی این طرح ملی همچون بازدید از موزه و اماکن تاریخی سطح شهر تبریز، تور سیاحتی کندوان، مراسم عزاداری در وادی رحمت و بر سر مزار شهید آل هاشم، مسابقات ورزشی خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم با میزبانی هرچه بهتر این دوره، دبیرخانه مربوطه را در تبریز راه اندازی کنیم.

رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز با بیان این‌که کارگاه‌ها به صورت عملی و با تعداد کم جهت بهره مندی بیشتر دانشجویان برگزار می‌شود، اظهار کرد: دوره‌ها دارای سرفصل مشخصی بوده و در پایان به دانشجویان شرکت کننده، گواهینامه اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه هنر اسلامی تبریز، مرکز آموزش‌های آزاد ندارد ولی برگزاری این دوره، یک شروع برای راه اندازی این مرکز است و از اکنون، دوره‌های مهارت افزایی برای تمامی دانشجویان و هنرجویان سراسر استان برگزار می‌شود و از سال‌های آینده نیز مدارس تابستانی در سطح ملی و بین المللی برگزار می‌کنیم.

پاکزاد با بیان این‌که دانشگاه هنر اسلامی تبریز افتخار برگزاری کارگاه‌های کارآفرینی برای دانشجویان را دارد، اظهار کرد: هنر یک امر مهارتی و ذوقی است و آموختن این مهارت در کارگاه‌های مهارتی میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این کارگاه‌ها در دانشگاه هنر اسلامی تبریز با کمک اساتید و تکنسین‌های مربوطه باعث شده تا دانشجویان دانشگاه از نظر مهارتی در سطح بالایی قرار بگیرند، افزود: دانشجویان این دانشگاه پس از گذراندن دروس پایه در کارگاه مربوطه تمرین کرده و به مهارتی دست می‌یابند که هر یک می‌توانند کارگاه‌های کارآفرینی تشکیل دهند.

وی از وجود ۹۰ کارگاه کارآفرینی در این دانشگاه خبر داد و گفت: تعداد ۳۰۲ دانشجوی دانشگاه در این کارگاه‌ها فعال بوده و دانشجویان دیگر نیز می‌توانند به صورت کارآموزی در کارگاه‌ها حضور یابند. در این کارگاه‌ها از ایده تا تکنولوژی تولید، طراحی، تولید، بسته بندی، بازاریابی و فروش توسط دانشجویان انجام می‌شود.

پاکزاد با بیان این‌که امیدبخشی و امیدآفرینی و اشتغالزایی از اهداف برگزاری این کارگاه‌ها است، اظهار کرد: دانشجویان پس از گذراندن مهارت در این کارگاه‌ها می‌توانند با فارغ التحصیلی از دانشگاه دیگر نگرانی بابت شغل نداشته باشند و اقدام به کارآفرینی کنند.

وی با بیان این‌که دانشگاه هنر در زمینه کارآفرینی ظرفیت بسیار بالایی دارد، افزود: برنامه ریزی کرده‌ایم تا بیش از این از این ظرفیت بهره بگیریم که نمونه آن برگزاری دوره مهارت افزایی در منطقه چالدوران با همکاری بنیاد مستضعفان در جهت محرومیت زدایی است.

وی ادامه داد: هزینه‌های تجهیز یک کارگاه تولیدی بسیار بالا است اما وقتی کارگاه تولیدی هنری می‌شود، مهارت ارجح تر از تجهیز بوده و باعث می‌شود تا افراد با هزینه پایین تجهیزات بتوانند شغل ایجاد کنند بنابراین ایجاد شغل در رشته‌های هنری هزینه بر نیست.