تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3731067
شناسه : 3731067
تاریخ :
ارتقای همکاری ایران و چین به‌عنوان دو بازیگر تاثیرگذار بین‌المللی اقتصاد ایران: سفیر جمهوری خلق چین در جمهوری اسلامی ایران با سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، زونگ پی وو سفیر جمهوری خلق چین در تهران با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه و مهم‌ترین موضوعات مطرح در عرصه همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.

در این دیدار علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های گسترده همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، بر اراده متقابل رهبران و دولت‌های دو کشور برای پیشبرد همکاری‌ها تاکید کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه ارتقای همکاری ایران و چین به‌عنوان دو بازیگر تأثیرگذار در عرصه بین‌الملل در سازوکارهای چندجانبه از جمله سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس را مکمل همکاری‌های رو به توسعه دو کشور ارزیابی نمود.

باقری در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن مواضع و نگاه چین به تحولات غزه، بر تقویت رایزنی‌ها برای توقف فوری و بدون قید و شرط جنایت و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی تاکید نمود.

سفیر چین نیز در این دیدار گزارشی از سومین نشست بیستمین کمیته دائمی مرکزی حزب حاکم در چین و نشست اخیر چهارده گروه فلسطینی در پکن ارائه کرد.

وی اعتماد متقابل سیاسی میان دو کشور را بنیاد محکم همکاری در سایه اجماع رهبران عالی دو کشور دانست و بر اراده دولت چین بر اجرای برنامه همکاری‌های جامع میان دو کشور تاکید نمود.

وی همچنین با اشاره به پیام تبریک رئیس جمهور چین به جناب آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب، بر عزم طرف چینی در پیگیری توافقات دوجانبه و پیشبرد همکاری‌های چندجانبه تاکید کرد و افزود هیأت بلند پایه‌ای از چین در آئین ادای سوگند رئیس جمهوری اسلامی ایران شرکت خواهد کرد.