تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731064
شناسه : 3731064
تاریخ :
دنبال توسعه گسترده در حوزه سرمایه‌گذاری همدان هستیم اقتصاد ایران: همدان-نماینده مردم شریف همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه برخی از ظرفیت و حوزه‌های اقتصادی همدان که در کشور حرف برای گفتن دارند، مغفول مانده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس صوفی در دیدار با معاون برنامه‌ریزی فرماندار همدان و جمعی از فعالان اقتصادی اظهار کرد: در همدان ظرفیت بالا و بی‌نظیری مثل سیر، صنایع دستی، فرش و… داریم که در کشور حرف برای گفتن دارند و باید خیلی بیشتر قدر آنها را دانست.

وی با بیان اینکه نباید از این ظرفیت‌های خاص مغفول شد، افزود: لازم این است که برنامه راهبردی داشته باشیم و به این فکر کنیم که چند سال آینده در حوزه‌های مختلف مثل سیر یا فرش به کجا خواهیم رسید. باید برنامه راهبردی داشت، سند چشم‌انداز ترسیم کرد و با طراحی هدفمند پیش رفت.

صوفی در ادامه معرفی پتانسیل‌های همدان خاطرنشان کرد: بهترین و با کیفیت‌ترین معدن سنگ‌های تزئینی یاقوت در همدان است. برای این ظرفیت‌های خدادادی باید برنامه داشت و با بهره‌برداری از نیروی انسانی مجرب همدانی که در کشور مسئولیت دارند، کارها را به بهترین شکل پیش برد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خود را همراه و حامی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی می‌داند، توسعه صنعتی و توسعه سرمایه‌گذاری را از هداف مهم کاری خود برشمرد و اضافه کرد: ما نباید بخش خصوصی را فراری دهیم. بخش خصوصی حمایت می‌خواهد و با ارائه یک برنامه راهبردی، باید به سمتی پیش رفت که مسیر توسعه اقتصاد با کمک بخش خصوصی هموار شود.