تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731056
شناسه : 3731056
تاریخ :
افزایش عملکرد ۲۵ درصدی مزارع طرح جهش تولید در دیمزارها اقتصاد ایران: شهرکرد_مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مزارع استان که در طرح جهش تولید در دیمزارها قرار دارند نسبت به مزارعی خارج از این طرح حدود ۲۵ درصد افرایش عملکرد دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله سعیدی امروز شنبه در حاشیه برداشت محصول از مزارع طرح جهش تولید در دیمزارهای چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این طرح در سطح ۶۲ هزار هکتار از اراضی این استان اجرا شد.

وی افزود: در قالب این طرح حدود ۷۰ دستگاه کارنده کشت مستقیم و ۳۰ دستگاه عدوات دنباله‌بر شامل چیزل، سم‌پاش، موور و… از طریق تسهیلات قرض‌الحسنه ۴ درصد پنج‌ساله خریداری و در اختیار کشاورزان چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین در قالب طرح کشت در دیمزارها حدود ۱۰۰ تن بذر انواع محصولات دیم شامل گندم، جو، نخود، عدس و علوفه دامی خریداری و رایگان در اختیار کشاورزان استان قرار گرفت.

سعیدی عنوان کرد: وضعیت بارش‌ها و پراکندگی آن در فصل بهار امسال خوب بود، با همکاری و تلاش کشاورزان و همراهی کارشناسان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری باعث شد تا در مزارعی که هم‌اینک در طرح هستند و عملیات برداشت در آن‌ها در حال انجام است حدود ۲۵ درصد افزایش عملکرد نسبت به مزارعی که خارج از طرح هستند، حاصل شود.