تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3731052
شناسه : 3731052
تاریخ :
دیدار سفیر چین با سرپرست وزارت امور خارجه اقتصاد ایران: «زونگ پی‌وو» سفیر جمهوری خلق چین در جمهوری اسلامی ایران با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، زونگ پی وو امروز شنبه با باقری دیدار و در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه و مهم‌ترین موضوعات مطرح در عرصه همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد. 

در این دیدار سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های گسترده همکاری میان ایران و چین، بر اراده متقابل رهبران و دولت‌های دو کشور برای پیشبرد همکاری‌ها تاکید کرد.

باقری ارتقای همکاری تهران و پکن به‌عنوان دو بازیگر تاثیرگذار در عرصه بین‌الملل در سازوکارهای چندجانبه از جمله سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس را مکمل همکاری‌های رو به توسعه دو کشور ارزیابی نمود.

وی در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن مواضع و نگاه چین به تحولات غزه، بر تقویت رایزنی‌ها برای توقف فوری و بدون قید و شرط جنایت و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی تاکید نمود.

سفیر چین نیز در این دیدار گزارشی از سومین نشست بیستمین کمیته دائمی مرکزی حزب حاکم در چین و نشست اخیر چهارده گروه فلسطینی در پکن ارائه کرد. 

زونگ پی وو اعتماد متقابل سیاسی میان دو کشور را بنیاد محکم همکاری در سایه اجماع رهبران عالی دو کشور دانست و بر اراده دولت چین بر اجرای برنامه همکاری‌های جامع میان دو کشور تاکید نمود.

وی همچنین با اشاره به پیام تبریک رییس جمهور چین به جناب آقای دکتر پزشکیان رییس جمهور منتخب، بر عزم طرف چینی در پیگیری توافقات دوجانبه و پیشبرد همکاری‌های چندجانبه تاکید کرد و افزود هیات بلند پایه‌ای از چین در آیین ادای سوگند رئیس جمهوری اسلامی ایران شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/