تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3731050
شناسه : 3731050
تاریخ :
آمریکا در تدارک تشکیل نیروی چند ملیتی در غزه است اقتصاد ایران: یک رسانه عبری زبان فاش کرد آمریکا در تکاپوی تدارک برای تشکیل نیروهای چند ملیتی در غزه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری زبان معاریو در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، آمریکا در حال تدارک برای تشکیل نیروی چند ملیتی برای کنترل نوار غزه بعد عقب نشینی نیروهای ارتش اسرائیل است و تل‌آویو نیز به شکل محرمانه‌ای در حال بررسی این پیشنهاد به عنوان گزینه پسا جنگ می‌باشد.

به نوشته این رسانه عبری زبان، نشست سه جانبه‌ای به شکل سری هفته گذشته در ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی و به میزبانی عبدالله بن زاید وزیر خارجه این کشور برگزار شد که در آن بریت مک گورک مشاور ارشد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه، تام سالیوان مشاور وزارت خارجه آمریکا و ران درمر وزیر امور راهبردی اسرائیل و از شخصیت‌های نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر حضور داشتند.

در این نشست مسئله بازسازی تشکیلات خودگردان برای همکاری با کشورهای عربی و اروپایی جهت تشکیل نیروی حافظ صلح در نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به نوشته معاریو، هدف اصلی از این نشست اعطای مجوز استقرار تشکیلات خودگردان اصلاح و به روز شده‌ای است که احتمالا سلام فیاض نخست وزیر سال‌های 2007 تا 2013 این تشکیلات، رهبری آن را به عهده خواهد گرفت، بود.

امارات متحده عربی هم پیشنهاد کرد، تشکیلات خودگردان جدید حمایت نظامی و اطلاعاتی از کشورهای مختلف جهان دریافت خواهد کرد.

معاریو همچنین فاش کرد، به رغم مخالفت قاطع نتانیاهو با تشکیلات خودگردان اما ران درمر در این نشست اعلم کرد، احتمالا اسرائیل در سکوت و بدون اعلام رسمی با این فرایند موافقت خواهد کرد.

در این بین، کشورهای مصر، مغرب، قطر و امارات متحده عربی در حال حاضر به عنوان اولین کشورهای عربی هستند که حمایت خود را از این روند اعلام کرده و ایتالیا، برزیل، رواندا، اندونزی و شاید کشورهای دیگری به ویژه از آسیاسی میانه هم حمایت خود را از تلاش‌های دولت آمریکا اعلام خواهند کرد.

انتهای پیام/