تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731049
شناسه : 3731049
تاریخ :
۱۵ هکتار از مزارع گندم و بادام سمیرم در آتش سوخت اقتصاد ایران: اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وقوع آتش‌سوزی در ۱۵ هکتار از مزارع گندم و بادام کمه در منطقه پادنای وسطی سمیرم خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهران اظهار کرد: وقوع حریق در ۱۵ هکتار از مزارع گندم و بادام و مراتع مهر پهن شهر کمه واقع در بخش پادنای وسطی شهرستان سمیرم ساعت ۱۲ به عوامل امدادی استان گزارش شده است.

وی افزود: این آتش‌سوزی پس از ۳ ساعت تلاش عوامل محلی. شهرداری نیروهای مردمی و آتش نشانی مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بر اثر این حادثه ۶ هکتار از مزارع گندم ۵ هکتار مزارع بادام و ۴ هکتار از مراتع منطقه در آتش سوخت، ادامه داد: علت وقوع حادثه افزایش دما عوامل انسانی ارزیابی شد که به علت وزش تندباد حریق گسترش یافت.

وی اضافه کرد: همچنین وقوع حریق در یک هکتار از مراتع روستای بادجان شهرستان فریدن طی ظهر امروز با تلاش نیروهای محلی و عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی منطقه مهار و کنترل شد.

شیشه فروش تصریح کرد: روز گذشته نیز به علت شدت گرما حریق رخ داده در ۳ هکتار از مراتع روستای بسینان شهرستان بویین میاندشت مهار شد.

وی با بیان اینکه علت تمامی حوادث فوق عوامل انسانی اعلام شد که با توجه به افزایش دما و وزش تند باد گسترش یافت، افزود: در این رابطه و با توجه به افزایش احتمال وقوع حریق به دلیل استقرار موج گرما و افزایش ۳ تا ۴ درجه دما و به منظور پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مراتع ناشی از خطاهای انسانی مجدداً تاکید می‌شود مسافران، کشاورزان، مرتع داران و ساکنان مجاور منابع طبیعی از روشن کردن آتش در مراتع، حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی، رها کردن ته سیگار و کبریت و اشیا صیقلی و بطری‌های آب معدنی، کنسرو و…در مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: همچنین کشاورزان و باغداران از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و علوفه‌های کف باغات خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه آتش در عرصه‌های طبیعی موارد سریعاً به یگان حفاظت از منابع طبیعی با تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگاه‌های امدادی و مسؤلین محلی اطلاع رسانی و در جهت کنترل و پیشگیری از گسترش حریق مشارکت شود.