تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731042
شناسه : 3731042
تاریخ :
طرح جهش تولید در دیمزارها موجب ارتقا دانش بهره‌برداران می‌شود اقتصاد ایران: شهرکرد_معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هدف اصلی از طرح جهش تولید در دیمزارها که طی دو سال گذشته اجرایی شده، ارتقا دانش بهره‌برداران است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس بیک‌بکان امروز شنبه در حاشیه برداشت محصول از مزارع طرح جهش تولید در دیمزارهای چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: هدف اصلی از طرح جهش تولید در دیمزارها که طی دو سال گذشته با همکاری ستاد فرمان امام خمینی (ره) اجرایی شده است، ارتقا دانش بهره‌برداران است.

وی افزود: با انتقال دانش کشاورزی به بهره‌برداران، عملکرد مطلوب در بحث رعایت اصول فنی در دیمزارها که مدنظر است، حاصل می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از مزایای طرح کشت در دیمزارها توسعه مکانیزاسیون است، در سال گذشته طی دو سال بالغ بر ۱۰۰ دستگاه که عمدتاً کارنده بوده است از طریق اعتبارات قرض‌الحسنه ستاد فرمان امام به کشاورزان تحویل داده شد.

بیک‌بکان عنوان کرد: از دیگر مزایای طرح ذکر شده تناوب است، تناوب باعث می‌شود از یک سو عملکرد و حاصلخیزی خاک افزایش پیدا کند و از سوی دیگر تناوب در نباتات علوفه‌ای منجر به تأمین علوفه پایدار برای دام‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مزیت دیگر طرح جهش تولید در دیمزارها بذر مال کردن بذرها است، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۴ هزار تن از بذور شامل گندم، جو و نباتات علوفه‌ای دیم که در دیمزارها استفاده می‌شود، بذر مال شد.