تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3731040
شناسه : 3731040
تاریخ :
داغ شدن پرونده پاکستانی‌های غیرمجاز در عراق اقتصاد ایران: وزیر کار عراق از اقامت غیرقانونی ۵۰ هزار پاکستانی در عراق به بهانه گردشگری و زیارت خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، کمیسیون امنیتی و دفاعی پارلمان عراق امروز شنبه اعلام کرد که در پی اظهارات وزیر کار این کشور، پرونده پاکستانی‌های غیر مجاز در عراق در دست پیگیری است.

«یاسر اسکندر» عضو این کمیسیون در این باره می‌گوید: اخباری مبتنی بر حضور بیش از ۵۰ هزار پاکستانی در عراق به دست ما رسیده است.

این مقام عراقی تاکید کرد: برخی اتباع پاکستانی در چند سال گذشته، پس از ورود به کشور عراق به بهانه زیارت عتبات عالیات، به صورت غیر قانونی وارد بازار کار شده‌اند.

وی افزود: بررسی این موضوع طی چند روز آینده در دستور ما قرار خواهد گرفت.

وی در زمینه حضور کارگران غیر قانونی پاکستانی در عراق توضیح داد که این موضوع به سه دلیل جای نگرانی دارد، از جمله این دلایل ایجاد رقابت میان کارگران عراقی و کارگران غیر قانونی در بازار کار، به کارگیری آنها در کارهای غیر قانونی و ارتکاب جرم از سوی این کارگران است.

«احمد الاسدی» وزیر کار و امور اجتماعی عراق روز گذشته در زمینه افزایش تعداد کارگران غیر قانونی در کشور، ابراز نگرانی کرده و اعلام کرد که بررسی موضوع اقامت غیر قانونی ۵۰ هزار پاکستانی در عراق آغاز شده است.