تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3731038
شناسه : 3731038
تاریخ :
سرمایه‌گذاری ۶٫۶ میلیون دلاری صندوق بازنشستگی میشیگان در ETF بیت‌کوین اقتصاد ایران: صندوق بازنشستگی ایالت میشیگان از قصد خود برای سرمایه‌گذاری در ETF بیت کوین خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

صندوق بازنشستگی ایالت میشیگان که حدود ۱۴۳٫۹ میلیون دلار دارایی صندوق بازنشستگی کارمندان دولتی را مدیریت می‌کند، اعلام کرد که ۶٫۶ میلیون دلار در ETF بیت کوین ARK 21Shares سرمایه‌گذاری کرده است.

به‌گزارش رویترز، این دومین سرمایه‌گذاری تأیید‌شده یکی از صندوق‌های بازنشستگی در صندوق‌های قابل‌معامله‌ی بیت کوین است که از اواخر دی ۱۴۰۲ راه‌اندازی شده‌اند. این نشان می‌دهد که دارایی‌های مذکور به‌آرامی شروع به جذب نهاد‌های سرمایه‌گذارای سنتی می‌کنند. این موضوع برای دارایی‌های رمزنگاری‌شده رویدادی مثبت به‌شمار می‌آید.

هیئت سرمایه‌گذاری ایالت ویسکانسین نیز پیش‌تر سرمایه‌گذاری خود در سهام صندوق بیت کوین بلک‌راک و گری‌اسکیل را اعلام کرد. این هیئت ۱۵۶ میلیارد دلار دارایی را برای سیستم بازنشستگی ویسکانسین مدیریت می‌کند.

ارزش سهام خریده‌شده‌ی هیئت سرمایه‌گذاری ایالت ویسکانسین تا اواسط فروردین امسال به‌ترتیب ۹۹ و ۶۳ میلیون دلار بود. این صندوق بازنشستگی هنوز پرتفوی خود را برای سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ به‌روزرسانی نکرده است.

در شش ماه گذشته، حدود ۳۲ میلیارد دلار در صندوق‌های تازه‌تأسیس ETF بیت‌کوین سرمایه‌گذاری شده است. این سرمایه‌گذاری را بیشتر سرمایه‌گذاران خُرد انجام داده‌اند؛ اما ظاهراً مؤسسه‌های سرمایه‌گذاری سنتی نیز به‌آهستگی در حال حرکت به‌سمت سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها هستند.

مقالات مرتبط
  • صندوق ETF بیت کوین رسما تأیید شد؛ زلزله در صنعت کریپتو
  • هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد؛ حالا چه می‌شود؟

تاد سون، تحلیلگر ETF در استراتاگاس، گفت: «مؤسسه‌هایی که در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، احتمالاً بازده بلند‌مدت‌تری را مدنظر دارند و افق زمانی طولانی‌تری خواهند داشت.» تحلیلگران دیگر می‌گویند که تعداد بیشتر سرمایه‌گذاران بلندمدت، باید نوسان‌های شدید بیت کوین را کاهش دهد.

همچنین، شهردار جرسی سیتی ایالت نیوجرسی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس اعلام کرد که قصد دارد بدون ارائه‌ی جدول زمانی، بخشی از بودجه تحت‌نظارت خود را به صندوق‌های بیت کوین اختصاص دهد.