تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3731014
شناسه : 3731014
تاریخ :
دوربین گوشی‌های پرچم‌دار vivo X200 از حسگر اختصاصی خود ویوو استفاده خواهد کرد اقتصاد ایران: ویوو حسگر تصویربرداری اختصاصی Blueprint را با ویژگی‌هایی مثل افزایش کیفیت پیش‌نمایش HDR و ضبط ویدئو برای گوشی‌های هوشمند خود رونمایی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ویوو دیروز در جشنواره‌ی سالانه‌ی تصویربرداری خود در چينگهای (Qinghai)، گام‌های بعدی خود در فناوری تصویربرداری گوشی‌های هوشمند را توضیح داد. طبق اعلام ویوو، پرچم‌داران نسل بعدی این برند اولین گوشی‌هایی خواهند بود که از حسگر تصویربرداری جدید Blueprint آن بهره خواهند برد.

حسگر تصویربرداری Blueprint از فناوری اختصاصی VCS 3.0 ویوو استفاده می‌کند و با فرایند ۲۲ نانومتری ساخته شده است. نکته‌ی مهم این است که Blueprint اولین حسگری محسوب می‌شود که از فناوری True-TCG HDR پشتیبانی می‌کند و به‌گفته‌ی ویوو، پیش‌نمایش‌های HDR و ضبط ویدئو با کیفیت بهتر را ارائه می‌دهد.

ویوو حسگر جدید Blueprint را با نسل جدیدی از الگوریتم Blueprint Algorithm Matrix همراه کرده که به‌طور خاص برای بهینه‌سازی عملکرد دوربین تله‌فوتو طراحی شده است. این الگوریتم که بیش‌ از یک‌میلیارد پارامتر دارد، بزرگ‌ترین مدل تولید بصری محسوب می‌شود که تا‌به‌حال در گوشی‌های ویوو استفاده شده است.

حسگر تصویربرداری ویوو Blueprint
Vivo

ویوو علاوه‌بر حسگر Blueprint، تراشه‌ی تصویربرداری Blueprint را نیز رونمایی کرد که البته سال آینده عرضه خواهد شد. گفته می‌شود این تراشه الگوریتم‌های پرتره‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی را برای بهبود عکاسی پرتره در نور کم و نور پس‌زمینه ارتقا می‌دهد.

ویوو می‌گوید که فناوری‌های تصویربرداری جدیدش در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار آینده‌ی این شرکت استفاده خواهند شد. ویوو به‌طور رسمی نام گوشی‌های بهره‌مند از حسگر و تراشه‌ی تصویربرداری Blueprint را اعلام نکرد؛ اما به‌احتمال زیاد در سری Vivo X200 استفاده خواهند شد.

مقالات مرتبط:
  • ویوو دو گوشی خوش‌قیمت با مشخصات منطقی و طراحی دوست‌داشتنی معرفی کرد
  • جزئیاتی از طراحی و زمان عرضه گوشی آیکو ۱۳ ویوو لو رفت

ویوو علاوه‌بر پیشرفت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حسگر Blueprint اعلام کرد حالت محبوب Humanistic camera این شرکت که درحال‌حاضر فقط در X100 Ultra وجود دارد، به‌زودی روی گوشی‌های دیگر این برند نیز در‌دسترس قرار خواهد گرفت.

اولین گوشی ویوو که ویژگی Humanistic camera را دریافت خواهد کرد، X100 Pro و ویوو X100 خواهد بود. انتظار می‌رود ویوو X90 Pro Plus نیز این به‌روزرسانی را اوایل آبان دریافت کند و سایر مدل‌های سری X90، ازجمله Vivo X90 و Vivo X90s و Vivo X90 Pro آن را در اواسط آبان دریافت کنند.