تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3730987
شناسه : 3730987
تاریخ :
دور خیز بلند دختران تیرانداز ایران برای صعود به فینال اقتصاد ایران: در دومین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس فاطمه امینی و شرمینه چهل امیرانی دو نماینده ایران در ماده تفنگ برای صعود به فینال با رقبای خود به رقابت خواهند پرداخت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین روز از رقابت‌های تیراندازی امروز ۶ مرداد در حالی برگزار شد که هانیه رستمیان به عنوان تنها نماینده ایران در روز نخست این بازی‌ها در تپانچه ۱۰ متر در خط آتش قرار گرفت. در پایان دور مقدماتی هانیه رستمیان با ۵۷۱ امتیاز در رده ۲۲ ایستاد و از صعود به فینال باز ماند. البته این پایان کار رستمیان در بازی‌های المپیک پاریس نیست او شانس رقابت در ماده ۲۵ متر را هم دارد.

اما در ادامه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و در دومین روز از این رقابت‌ها تیراندازی ایران دو نماینده در ماده تفنگ خواهد داشت. شرمینه چهل امیرانی و فاطمه امینی در مقدماتی تفنگ بادی از ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه به وقت ایران به مصاف رقبای خود خواهند رفت. چهل امیرانی دارنده مدال نقره جهان است و امینی نیز مدال برنز جام جهانی را در کارنامه دارد.

تیراندازی ایران در ادوار گذشته بازی‌های المپیک و در ماده تفنگ نماینده‌های مختلفی را داشته است. الهه احمدی در المپیک ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ نماینده ایران بود که به فینال رسید او در فینال هر دو دوره ششم شد. نجمه خدمتی هم در المپیک ۲۰۱۶ ریو در سه وضعیت به فینال رسید اما هشتم شد و به مدال نرسید.

تیراندازی ایران تا کنون در یازده دوره از بازی‌های المپیک حضور داشته و در المپیک توکیو نیز کاروان تیراندازی کشورمان با ۶ نماینده، بیشترین سهمیه کاروان ایران را به خود اختصاص داده بود. در آن دوره بازی‌ها تیراندازی ایران به نخستین مدال طلای تاریخی خود توسط جواد فروغی دست پیدا کرد.

جواد فروغی تنها نماینده ایران در فینال ماده تپانچه بادی مردان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود که در پایان هم تاریخ ساز شد و به مدال طلا رسید.

برنامه تیراندازان ایران در ماده تفنگ در المپیگ ۲۰۲۴ پاریس:

یکشنبه ۷ مرداد:

مرحله مقدماتی تفنگ بادی بانوان (شرمینه چهل‌امیرانی و فاطمه امینی) شروع از ساعت ۱۰:۴۵

دوشنبه ۸ مرداد:

مرحله فینال تفنگ بادی بانوان (شرمینه چهل‌امیرانی و فاطمه امینی در صورت صعود) شروع از ساعت ۱۱:۰۰

پنج شنبه ۱۱ مرداد:

مرحله مقدماتی تفنگ سه وضعیت زنان (شرمینه چهل‌امیرانی و فاطمه امینی) شروع از ساعت ۱۳:۳۰

جمعه ۱۲ مرداد:

مرحله فینال تفنگ سه وضعیت زنان (شرمینه چهل‌امیرانی و فاطمه امینی) شروع از ساعت ۱۱:۰۰