تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3730982
شناسه : 3730982
تاریخ :
تولید ۳۰ هزار تن گندم در مشگین‌شهر/خرید تضمینی جو انجام می‌شود اقتصاد ایران: مشگین‌شهر- سرپرست اداره کل غله و بازرگانی استان اردبیل گفت: با آغاز برداشت گندم در مشگین‌شهر پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۳۰ هزار تن گندم مرغوب در این شهرستان تولید و ذخیره‌سازی شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ودود ایرانیان عصر شنبه در جریان بازدید از روند خرید گندم در مشگین‌شهر، اظهار کرد: بر اساس اعلام جهاد کشاورزی شهرستان بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی شهرستان مشگین به زیر کشت محصول استراتژیک گندم رفته و عملیات برداشت در روزهای اخیر آغاز شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت بارش مناسب در سال زراعی جاری میزان تولید گندم در این شهرستان افزایش یافته و تاکنون ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن گندم زارعان نیز خریداری شده است.

سرپرست اداره کل غله و بازرگانی استان اردبیل گفت: گندم خریداری شده علاوه بر ذخیره‌سازی در انبارها و سیلوهای شهرستان، به مرکز استان نیز انتقال داده شده تا امکان ذخیره‌سازی کیفی و مناسب گندم برداشت شده مشگین‌شهر فراهم آید.

ایرانیان افزود: علاوه بر گندم، خرید تضمینی جو در منطقه به سهولت انجام می‌شود و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سطح استان تاکنون ۲۸۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به ارزش ۴۹ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال خریداری شده است.

ایرانیان به خرید تضمینی گندم و کلزا در مغان اشاره کرد و ادامه داد: قیمت تضمینی گندم ۱۷۵ هزار ریال اعلام شده که در ۴۶ مرکز خرید، عملیات خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در زمان ترسالی استان اردبیل جز سه استان برتر کشور در تولید گندم بوده و در ایام خشکسالی این جایگاه به نهم کشور تنزل پیدا کرده است.

ایرانیان بیان کرد: پرداخت بهای گندم به حساب کشاورزان نیز در مراحل مختلف انجام می‌شود و قطعاً در کوتاه‌ترین زمان با همکاری بانک عامل سعی بر این است تا حساب گندم‌کاران شارژ شود.

سرپرست اداره کل غله و بازرگانی استان اردبیل یادآور شد: شهرستان مشگین در کنار تولید انواع محصولات باغی، در تولید گندم با کیفیت جز مناطق پیشرو بوده و همچنان روند خرید در این شهرستان و مناطق مرکزی استان اردبیل ادامه دارد.