تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3730922
شناسه : 3730922
تاریخ :
برگزاری جلسه کارگاه آموزشی مدیران رسانه‌ای لیگ برتر و لیگ یک اقتصاد ایران: جلسه کارگاه آموزشی - مشورتی پیش‌فصل مدیران رسانه‌ای لیگ برتر و لیگ یک باشگاه‌های کشور در سازمان لیگ فوتبال ایران برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ‌روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ فوتبال ایران، جلسه کارگاه آموزشی - مشورتی یک روزه پیش‌فصل مدیران رسانه‌ای لیگ برتر و لیگ یک باشگاه‌های کشور امروز (شنبه) با حضور محمدرضا کشوری‌فرد دبیر سازمان لیگ، حجت‌الله بهمنی مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ و مدیران رسانه‌ای باشگاه‌ها در سالن روابط عمومی سازمان لیگ برگزار شد.

 

محمدرضا کشوری‌فرد دبیر سازمان لیگ در ابتدای این نشست ضمن خوشامدگویی به مدیران رسانه‌ای باشگاه‌ها اظهار داشت: بحث رسانه‌ها و مدیران رسانه‌ای در فوتبال کشورمان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. مدیران رسانه‌ای نقشی مهم و تأثیرگذار در فوتبال کشور دارند و می‌توانند با عملکرد مناسب‌تر و مطلوب‌تر خود در کاهش حاشیه‌ها و تنش‌ها در فوتبال کشور داشته باشند.

وی افزود: مدیران رسانه‌ای نقش مهمی در برگزاری مناسب‌تر و بهتر نشست‌های خبری قبل و بعد از مسابقه دارند و نباید در نشست‌ها سؤالاتی خارج از موضوع مسابقه پرسیده شود یا سرمربی در مورد مسائل غیرفنی و مسائل غیرمرتبط با مسابقه صحبت کند. مدیران رسانه‌‌ای می‌توانند کمک مناسبی هم به سرمربیان تیم‌ها انجام بدهند و سرمربی را در فضای ذهنی مطلوب‌تری برای حضور در نشست‌های خبری قرار بدهند.

حجت‌الله بهمنی مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ نیز در این نشست گفت: از نظر فیفا دو عنصر رسانه و تبلیغات اهمیت زیادی دارد و سازمان لیگ فوتبال ایران نیز در همین راستا و به جهت احترام به افکار عمومی و مردم فوتبالدوست همواره تلاش کرده اطلاع‌رسانی دقیقی و صحیحی به جامعه ورزش داشته باشد. 

وی افزود: مدیران رسانه از جمله زحمتکش‌ترین اقشار فوتبال هستند و از آنها انتظار داریم تنش‌ها و حاشیه‌ها لیگ را کاهش بدهند، ولی متأسفانه در فصل گذشته گاهی شاهد بودیم برخی از مدیران رسانه‌ای در جریان مسابقه به این وظایف خود عمل نکردند. در حالی که آنها می‌توانند با عملکرد بهتر و مطلوب‌تر خود از بروز بسیاری از حاشیه‌ها جلوگیری کنند. به طور مثال در نشست‌های خبری قبل و بعد از مسابقه مانع پرسیدن سؤال‌های حاشیه‌ای و بی‌‌ارتباط با مسابقه شوند.

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ تصریح کرد: از مدیران رسانه باشگاه‌ها انتظار داریم بیش از گذشته در برگزاری مناسب نشست‌های خبری تلاش کنند و برای احترام بیشتر به اهالی رسانه و افکار عمومی سرمربیان را به حضور در نشست‌های خبری ترغیب کنند.

حجت‌الله بهمنی با اشاره به تدوین آیین‌نامه‌های مختلف فوتبال خاطر نشان کرد: در یک سال و نیم گذشته سازمان لیگ فوتبال ایران با همکاری وزارت ورزش، وزارت کشور و فدراسیون فوتبال آیین‌نامه‌های رسانه‌ای، کانون‌های هواداری، ایمنی و امنیتی ورزشگاه‌ها، بلیت‌فروشی الکترونیک و صدور ID کارت‌ها را تدوین کرده که این آیین‌نامه‌ها نقشه راه مناسبی برای برگزاری مطلوب‌تر و بهتر مسابقات لیگ برتر و لیگ یک خواهد بود.

در ادامه این جلسه مدیران رسانه مشکلات و مسائلی که در طول فصل گذشته با آن درگیر بودند را بیان کردند و با ارائه راهکارهایی خواستار فراهم شدن محیطی بهتر و مطلوب‌تر برای کار اهالی رسانه شدند. مسائلی مانند شیوه دفاع از حقوق باشگاه‌ها در رسانه‌ها، حضور افراد متفرقه در جایگاه خبرنگاران، مسافت‌های طولانی بین شهرها و دیر رسیدن کاروان تیم‌ها به شهر میزبان برای برگزاری نشست‌های خبری و ... در این نشست مطرح شد.

در فصل آینده امکان دارد مدیران رسانه‌ای لیگ برتر و لیگ یک مجاز به حضور روی نیمکت تیم‌ها نباشند.

انتهای پیام/