تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3730906
شناسه : 3730906
تاریخ :
اختصاص رایگان فیبر نوری به همه سینماهای کشور اقتصاد ایران: مدیرعامل مؤسسه سینما شهر از اختصاص بودجه به منظور هزینه­‌های اتصال فیبر نوری به همه سینماهای کشور خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، هاشم میرزاخانی در جدیدترین اظهارنظر خود به ادامه توسعه و گسترش شبکه شناسا در سینماهای کشور اشاره کرد و گفت: اتفاق مهمی که در جهت توسعه زیرساختی سینماهای سراسر کشور افتاد بحث ایجاد شبکه شناسا بود. شبکه‌ای که پخش و اکران فیلم‌های سینمایی را دچار تحول می‌کند و دیگر برای ارسال فیلم نیازی به حمل و نقل فیزیکی و هارد و تجهیزات دیگر نیست. پیش از این برای نقل و انتقال فیلم‌ها به سینماها در سراسر کشور از وسایل نقلیه استفاده می‌شد که سامانه شناسا این مسیر را تغییر داد.

میرزاخانی تأکید کرد: امروز دیگر سینماداران مدت زیادی منتظر فیلم نمی‌مانند و دریافت فیلم از سامانه شناسا به چند ساعت محدود می‌شود. سینماداران می‌توانند از طریق این سامانه به سرعت نسخه‌های تازه فیلم‌ها را دریافت کنند.

مدیرعامل مؤسسه سینما شهر با اشاره به اختصاص بودجه جهت تجهیز فیبر نوری به سینماهای سراسر کشور، گفت: با پرداخت هزینه‌های مربوط به اتصال سینماهای کشور به شبکه فیبر نوری توسط مؤسسه سینما شهر قصد داریم زمان دسترسی سینماها به فیلم‌ها را کاهش دهیم. این اتفاق البته در دیگر بخش‌ها از جمله تبلیغات سینماها هم تأثیر می‌گذارد.

 

وی توضیح داد: سینماداران می‌توانند بستر اتصال به فیبر نوری مجموعه خود را، از طریق مخابرات برای خود فراهم کنند و موسسه سینماشهر هزینه اجرایی آن را تا سقف معین برای سینماداران پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام/