تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3730889
شناسه : 3730889
تاریخ :
استان یزد پیشتاز در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب اقتصاد ایران: مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی گفت: استان یزد با ۱۵ روستا در دهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب پیشتاز است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

اسماعیل جانعلی‌پور مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به دهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب گفت: فعالیت دهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب از مدتی پیش آغاز شد،‌  اما به دلیل انجام انتخابات زودهنگام روند آن انذدکی به تعویق افتاد و دوباره با عادی‌شدن شرایط  روند اجرای این جشنواره آغاز شده است.

وی ادامه داد:‌ بخشی از فعالان در این رویداد دهیاران هستند، که نقش پررنگی در جشنواره ایفا می‌کنند،‌ در این دوره استان یزد با ثبت 25 روستا تا این لحظه در کتابخوانی پیشگام است، نکته مثبت این ثبت نام هم این است که این 25 روستا از 10 شهرستان استان یزد هستند، علاوه بر اینکه روستاها تعداد قابل توجهی دارند، از پراکندگی نسبی نیز برخوردار هستند.

جانعلی‌پور ادامه داد: بعد از استان یزد، استان سیستان وبلوچستان با ثبت 14 روستا به ترتیب جزو فعال‌ترین استان‌ها در جشنواره حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان تا پایان مرداد ماه فرصت دارند در جشنواره شرکت کنند،‌ گفت:‌ تلاش داریم تا  پایان شهریور ماه فرایند داوری را به سرانجام برسانیم، امسال هم رویکرد جشن‌های مردمی در مهر ماه برای روستاهای برگزیده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/