تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3730861
شناسه : 3730861
تاریخ :
فقرزدایی از جامعه درگرو مهارت افزایی است اقتصاد ایران: تبریز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با تاکید برلزوم هم افزایی برای ترویج و ترغیب مهارت افزایی در بین شهروندان، تحقق این مهم را موجب فقرزدایی دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کلامی در کارگروه توسعه مهارت آذربایجان شرقی افزود: نقطه آغاز فقر در جامعه، پایین بودن مهارت است؛ اگر بخواهیم از چرخه تولید فقر خارج شویم باید به ارتقای مهارت بها دهیم زیرا این امربه طورخودکار بهره وری را افزایش خواهد داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه به بحث مهارت افزایی باید توجه جدی داشته باشیم، گفت: باید بهدور از شعار، آموزش مهارت‌هایی را که واقعی بوده و ویترینی نیستند، در دستور کار قرار دهیم.

کلامی، مهارت آموزی زندانیان را امری مهم در ایجاد اشتغال دانست و گفت: هر فرد زندانی که طعم درآمد و ثروت را درک کند، مطمئناً دیگر به زندان باز نخواهد گشت و رفتار مجرمانه را تکرار نخواهد کرد.

وی ادامه داد: در مدیریت استان، از روز اول با بکارگیری نیروی کار خارجی در واحدهای تولیدی مخالف بوده و تاکید ما استفاده از ظرفیت‌های داخل استان با محوریت مهارت افزایی است.