تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3730797
شناسه : 3730797
تاریخ :
۶۵ کودک بد سرپرست در زنجان در خانواده‌های دیگر جایگزین شده اند اقتصاد ایران: زنجان-مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: تعداد فرزندان انتقال یافته به خانواده و جامعه در سه ماهه اول امسال ۱۲ کودک و طی سال گذشته ۶۵ کودک بوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، روح‌الله خدابنده‌لو، گفت: کودکانی که در بهزیستی نگهداری می‌شوند و تحت پوشش هستند، با چند روش مستقل شده و به خانواده و جامعه منتقل می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به واگذاری کودک به خانواده زیستی، خویشاوندان و واگذاری به عنوان فرزند خوانده اشاره کرد. وی افزود: در غیر این صورت، کودک در مراکز نگهداری شبانه و مراکز شبه خانواده نگهداری می‌شود تا به سن ۱۸ سالگی برسد و با احراز شرایطی از جمله یافتن شغل و یا اتمام خدمت سربازی برای فرزندان پسر به جامعه منتقل شود.

مدیر کل بهزیستی استان در خصوص شرایط فرزند خواندگی نیز گفت: زوجینی که بیش از پنج سال از تاریخ ازدواج آن‌ها گذشته و صاحب فرزند نشده باشند، مشروط به اینکه حداقل یکی از آن‌ها بیش از ۳۰ سال سن داشته باشد، می‌توانند فرزند خوانده داشته باشند.

خدابنده لو افزود: به دختران و زنان بدون شوهر که حداقل ۳۰ سال سن داشته باشند و خانواده‌های دارای اولاد که حداقل یکی از آن‌ها بیش از ۳۰ سال سن داشته باشد نیز فرزندخوانده تعلق می‌گیرد. وی ادامه داد: اخذ شناسنامه کودک با مشخصات والدین قانونی بعد از طی دوره ۶ ماهه آزمایشی و صدور حکم سرپرستی دائم انجام خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: متقاضیان فرزندپذیری با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان محل سکونت خود پس از اخذ مشاوره‌های لازم و آگاهی از شرایط و فرایند فرزندپذیری می‌توانند به سامانه http://adoption.behzisti.net مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند. وی با عنوان اینکه هم اکنون تعداد فرزندان در خانه‌های بهزیستی ۴۶ نفر است، افزود: تعداد فرزندان تحت سرپرستی ۳۴۴ نفر و تحت پوشش در خانواده نیز ۲۹۸ نفر است.