تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3730767
شناسه : 3730767
تاریخ :
نیازسنجی و شناخت دائقه مخاطب لازمه کار فرهنگی است اقتصاد ایران: تبریز-نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اصل نیاز سنجی و شناخت دائقه مخاطب را از ضروریات کار فرهنگی دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل ظهر شنبه در دیدار مدیر و کارکنان ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با تاکید بر نیاز سنجی و شناخت ذائقه مخاطب به عنوان بایدهای ضروری یک کار فرهنگی اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یا همان بچه‌های مسجد باید کانون وحدت بین عناصر مدیریتی و اجرایی خانه‌های خدا باشند و فعالیت خود را به جذب حداکثری جوانان و نوجوانان معطوف کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به رسالت‌های مهم نیروهای فرهنگی در مقابله با آسیب‌ها و هجمه‌های موجود خاطر نشان کرد: بچه‌های مسجد با پرهیز از موازی کاری در اجرای برنامه فرهنگی با دیگر نهادها باید از ظرفیت هنر و هنرمندان در جهت پیشبرد اهداف مذهبی و دینی استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ضمن اشاره به تأثیر مثبت فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: این فعالیت‌ها بیشتر بر محوریت تدوین برنامه‌های مختلف درحوزه برادران متمرکز بوده و امیدواریم برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به حوزه بانوان نیز به شکل پررنگ‌تری دنبال شود.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل خاطرنشان کرد: استعداد بالای دختران جوان و نوجوان در طرح و حله مسئله ایجاب می‌کند کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بر روی این قشر با هر سلیقه و ذایقه ای که هستند سرمایه گذاری گسترده‌ای انجام دهد.

وی با اشاره بر اینکه فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری متمرکز بر مسائل، مشکلات و نیازهای جامعه بانوان باشد، اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنر ی مساجد می‌توانند با تعلیم و تربیت دختران آگاه و فرهیخته موجب گسترش دینداری و ارزش‌های معنوی و الهی در بین جامعه بانوان باشند.

همچنین مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در این دیدار اظهار داشت: حدود ۲۷ هزار کانون مسجدی در سراسر کشور فعالیت دارند که از این تعداد بالغ بر یک هزار و ۴۵۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان در حال ارائه خدمات مختلف به جوانان و نوجوانان هستند.

شفیعی با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی و هنری در تحقق نهضت بازگشت به مساجد اظهار داشت: در این راستا نیازمند حمایت و هدایت نمایندگان محترم ولی فقیه به عنوان رئیس شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه با اتخاذ تدابیر تحولی، شاهد پویایی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی طی سال‌های اخیر بوده ایم، افزود: این مسیر ارزشمند بایستی با همت همکاران ستادی در استان و بهره مندی از رهنمودهای ائمه محترم جمعه و جماعت تداوم و استمرار داشته باشد.