تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3730766
شناسه : 3730766
تاریخ :
ضرورت اجرای پروژه‌های عمرانی بر اساس برنامه‌های مدون توسعه شهری اقتصاد ایران: تبریز-شهردار تبریز بر ضرورت اجرای پروژه‌های عمرانی بر اساس برنامه‌های مدون توسعه شهری تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب هوشیار در بازدید هفتگی خود از پروژه‌های مسیرگشایی‌های ۴۵ متری شهید آیت‌الله آل‌هاشم، شهید بی‌مثل، فروردین و همچنین ۲ پروژه ورزشی ستارخان و انقلاب که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین رسول برگی و یاسین بجانی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: مبنای فعالیت مدیریت فعلی شهر تسریع فرایند اجرایی پروژه‌های عمرانی با تکیه بر توان فنی و مهندسی مجموعه‌های عمرانی شهرداری تبریز است.

وی با اشاره به بازدید مستمر و هفتگی از پروژه‌های عمرانی افزود: در اجرای پروژه‌های عمرانی و روند توسعه شهر با هیچ کس تعارف نداشته و بر اساس برنامه‌ریزی مشخص و مدون مدیریت شهری پیش‌می‌رویم.

هوشیار با بیان اینکه یکی از اولویت مدیریت فعلی شهر خدمات‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار است، اعلام کرد: پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری شهید آیت‌الله آل‌هاشم با عنوان طرح نجات تبریز، بزرگترین پروژه بازآفرینی شمال‌غرب کشور است که به طول ۱۶۰۰ و عرض ۴۵ متر و با هزینه‌ای در بخش تملک و عمرانی حدود ۱,۰۰۰ میلیارد تومان در سه فاز آغاز شده و هم اکنون در مراحل نهایی اجرای فاز اول است.

وی افزود: ۶۴۲ باب ملک مسکونی و تجاری در این مسیر واقع شده بود که هم اکنون شاهد پیشرفت ۸۵ درصدی تملک کل مسیر و اتمام فاز اول هستیم.

شهردار تبریز با اشاره به پیش‌بینی افتتاح ۷ رشته مسیرگشایی تا پایان سال گفت: مسیرگشایی "شهید بی‌مثل"به عنوان مطالبه چند دهه‌ای شهروندان، خیابان شهید رنجبر (حکم‌آباد) را به خیابان فیضیه وصل می‌کند که در راستای تحقق شهر انسان محور و توسعه پیاده راه‌ها، احداث این خیابان به صورت سنگفرش انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از بودجه عمرانی سال ۱۴۰۳ را به سمت غرب و جنوب‌غرب تبریز هدایت کردیم، ادامه داد: مسیرگشایی کوی فروردین یکی دیگر از پروژه‌های بازآفرینی شهر در حوزه شهرداری منطقه ۴ است که عملیات اجرایی آن همزمان با دیگر پروژه‌ها پیش می‌رود.

هوشیار با اشاره به آغاز اجرای ۷۰ پروژه ورزشی در ۲ سال اخیر خاطرنشان کرد: بخشی از پروژه‌های ورزشی شهر به بهره‌برداری رسیده و بخش دیگری از آنها نیز در نوبت بهره‌برداری قرار دارد که استخر آتش‌نشانی ستارخان با ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه به عنوان یکی از پروژه‌های ورزشی در مناطق کم‌برخوردار شهر، تا پایان نیمه اول سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین سالن ورزشی انقلاب را یکی از مجموعه‌های چندمنظوره شهر معرفی کرد و افزود: سالن انقلاب با ۱۳۷۵ مترمربع مساحت و ۲۰۴ میلیارد ریال تا نیمه اول شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار تبریز در پایان بر تسریع در عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی، خدماتی و رفاهی شهر و همچنین رعایت زمانبندی تعیین‌شده تأکید کرد.