تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3730765
شناسه : 3730765
تاریخ :
ایمن سازی ۱۲۱۵ هزار راس دام در مرکزی علیه بیماری طاعون اقتصاد ایران: اراک- مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۱۲۱۵ هزار دام سبک تا پایان طرح ملی واکسیناسیون رایگان طاعون نشخوارکنندگان کوچک در این استان ایمن سازی شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فتاحی اظهار کرد: طرح واکسیناسیون عمومی و رایگان طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان مرکزی از ابتدای فروردین سال جاری آغاز و تا پایان تیر ماه تداوم داشت.

وی به پوشش ۸۵ درصدی واکسیناسیون دام‌های سبک استان مرکزی در این طرح اشاره کرد و افزود: در این طرح ۱۲۱۵ هزار رأس گوسفند، بز و بزغاله در سطح استان مرکزی توسط اکیپ‌های واکسیناسیون به صورت رایگان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یا ppr ایمن‌سازی شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) از جمله بیماری‌های ویروسی بسیار واگیر برای گوسفند و بز است و در صورت شیوع این بیماری تلفات فراوان در جمعیت گله و خسارات اقتصادی دامداران و پرورش دهندگان دام را به همراه دارد.

فتاحی، تب بالا، ترشحات چشمی و بینی، زخم در دهان، علائم تنفسی و اسهال را از جمله علائم بالینی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک عنوان کرد و گفت: این بیماری واگیردار و ویروسی است و قابلیت سرایت از دام اهلی به حیوانات وحشی را دارد.