تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3730750
شناسه : 3730750
تاریخ :
طرح استاندار فارس برای ساماندهی اتباع کشوری می شود اقتصاد ایران: شیراز - استاندار فارس با تاکید برعدم اشتغال و سکونت اتباع در منطقه هشت شیراز گفت:طرح پیشنهادی استانداری مبنی بر ساماندهی وتحصیل اتباع بیگانه به شکل کشوری اجرا می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی ایمانیه، در جلسه قرارگاه ساماندهی اتباع بیگانه استان فارس ضمن تقدیر از عملکرد این قرارگاه، با اشاره به طرح پیشنهادی استان فارس در ساماندهی اتباع بیگانه اظهار داشت: طرح پیشنهادی استانداری فارس با عنوان کفالت به تأیید وزارت کشور رسیده واز ابتدای مرداد ماه امسال با تمرکز بر دو شهرستان که جمعیت بیشتری از اتباع در آن حضور دارند اجرایی خواهد شد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه هدف از اجرای این طرح رساندن حضور اتباع بیگانه به حداکثر ده درصد از جمعیت هر شهرستان و شهر و روستا و محله است، افزود: هر ۱۰ روز یک شهرستان استان باید به این طرح اضافه شود

وی ادامه داد: پاسخگویان به عملکرد اتباع، تأمین کنندگان شغل و مسکن این قشر هستند و قطعاً ایشان به دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط پاسخگو خواهند بود و در صورت بروز تخلف، برخورد جدی خواهد شد.

رئیس شورای تأمین استان از همکاری همه نهادها و سازمان‌ها در ساماندهی، جمع آوری و طرد اتباع غیرمجاز خبر داد و در ادامه تصریح کرد: اسکان و کار اتباع در منطقه هشت شهرداری شیراز همچنان ممنوع است.

استاندار فارس در بخش دیگر سخنان خود تحصیل فرزندان اتباع بیگانه را مورد توجه قرار داد و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خود را مأموریت داد تا نقش و مسئولیت مدیرکل آموزش پرورش استان، رئیس اداره و مدیر مدرسه را در رعایت ظرفیت مجاز هنگام ثبت نام از دانش آموزان را مشخص کند و خاطر نشان کرد: ثبت نام بیش از ۱۰ درصد جمعیت دانش آموزان هر مدرسه را باید مدیرکل، رئیس اداره و مدیر مدرسه پاسخگو باشند.

ایمانیه با بیان اینکه عدم سکونت اتباع در منطقه هشت شیراز منجر به خالی شدن تعدادی از منازل مسکونی شده است، افزود: اداره کل امور مالیاتی استان، خانه‌های خالی این منطقه را شناسایی و طبق قانون مالیات بر خانه‌های خالی، با صاحبان این منازل برخورد کنند.