تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3730748
شناسه : 3730748
تاریخ :
طرح تجمیعی احداث نیروگاه ۲۰۰ کیلوولت در تفت اجرا می شود اقتصاد ایران: یزد- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفت از اجرای طرح تجمیعی احداث نیروگاه ۲۰۰ کیلوولت در تفت برای جلوگیری از قطع برق چاه‌های آب در این منطقه و خسارت به تولیدات کشاورزی خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمدجعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت مصرف برق در بخش کشاورزی و به منظور کاهش خسارت ناشی از قطعی برق در این بخش، بیان کرد: باراه اندازی این نیروگاه از بروز خسارت به محصولات کشاورزی پیشگیری می‌شود و کشاورزان از قوانین مدیریت مصرف در روزهای اوج بار معاف می‌شوند.

وی افزود: پیرو جلسات برگزار شده و تأکیدات ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان مبنی بر اهمیت پیگیری احداث نیروگاههای خورشیدی توسط کشاورزان، این موضوع در اولویت کاری مدیریت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفت اضافه کرد: برگزاری چندین دوره آموزشی_ترویجی، آگاهی بخشیدن به کشاورزان در خصوص مزایای اجرای نیروگاه‌های خورشیدی، اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی و دعوت از شرکت‌های مجری در راستای مشاوره به کشاورزان ازجمله اقدامات مؤثری بود که در خصوص اجرای این طرح توسط جهاد کشاورزی کهدوئیه صورت گرفت.

وی تاکید کرد: با توجه به ناترازی شدید برق در سال‌های اخیر و پیش بینی ناترازی در سال‌های آینده و جلوگیری از زیان وارده به کشاورزان احداث نیروگاه خورشیدی جهت تأمین برق چاه‌های کشاورزی، بسیار حائز اهمیت است.