تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3730728
شناسه : 3730728
تاریخ :
پیشگیری از وقوع جرم نیازمند کمک و همراهی مردم و مسوولان است اقتصاد ایران: یزد- دادستان عمومی و انقلاب مهریز گفت: پیشگیری از وقوع جرم یکی از وظایف و رویکردهای اصلی، دستگاه قضایی است که به آن اهتمام ویژه خواهد داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان یزد؛ محمدحسین دهقان طزرجانی بیان کرد: ما معتقد هستیم قبل از اینکه جرمی اتفاق بیفتد باید اقدامی انجام شود که جلوی وقوع جرم گرفته شده و یا از شدت آن کاسته شود.

وی اظهار کرد: موضوع پیشگیری از وقوع جرم و مدیریت آن بر عهده دستگاه قضائی است و در بسیاری از موضوعات گسترده در اجرای این وظیفه همکاری دستگاه‌های مختلف لازم و ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه با کمک و همراهی مردم و ضابطان در راستای تأمین امنیت، گسترش عدالت و پیشگیری از وقوع جرم گام برداشته خواهد شد، اضافه کرد: دادستان به عنوان رئیس دادسرا می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرم نقش مهمی ایفا کرده و بخشی از وظایف قوه قضائیه را در این زمینه محقق سازد.

این مقام قضائی، حفظ حقوق عامه را مسئله‌ای بسیار مهم و گسترده دانست که تعیین مصادیق آن نیز پیچیده و از فراوانی زیادی برخوردار است و اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه کاری برشمرد و عنوان کرد: جلب اعتماد عمومی تحقق عدالت قضائی را در بردارد.

وی بیان کرد: یکی از دستور کارهای مهم دادستانی مهریز ایجاد ارتباط مستقیم مردم با دادستان از طریق تلفن خواهد بود تا مردم بتوانند بدون واسطه با دادستان طرح بحث نکنند.