تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3730696
شناسه : 3730696
تاریخ :
رییس کمیته زینبیون ستاد اربعین حسینی منصوب شد اقتصاد ایران: با حکم معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، «مریم اردبیلی» برای سومین سال، رییس کمیته زینبیون ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدامین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در حکمی، مشاور شهردار و مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران را به ریاست کمیته زینبیون ستاد اربعین حسینی ۱۴۰۳ شهرداری تهران منصوب کرد.

در بخشی از این حکم خطاب به مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران آمده است: «بدین وسیله سرکار عالی را به عنوان رئیس کمیته زینبیون در ستاد اربعین حسینی ۱۴۰۳ شهرداری تهران منصوب می‌کنم.

امید آن است که با استعانت از ذات حضرت احدیت در پرتو الطاف سالار شهیدان امام حسین (ع) و با تاسی از یاران پاکباز ایشان، در برگزاری هرچه باشکوه‌تر آئین حماسه اربعین حسینی، سهیم باشید.»

استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی، جهادی، خیرین و هم افزایی با دیگر نهادهای مسئول و به‌کارگیری امکانات لازم در ارائه خدمات شایسته به رهروان و زائرین سید الشهدا (ع) از جمله مواردی است که در این حکم به آنها اشاره و تاکید شده است.

گفتنی است؛ سال گذشته نیز کمیته زینبیون ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران با هدف خدمت رسانی ویژه به بانوان و کودکان با ارائه برنامه‌های مختلف با رویکرد بین الملل و فرهنگی در مسیر پیاده روی اربعین به زائران اباعبدالله الحسین (ع) فعالیت کرد. ۲۰۰ خادم و مبلغ فرهنگی زن با حضور در این کمیته به زائران ایرانی و غیرایرانی سیدالشهدا (ع) در دو موکب بین الملل و موکب فرهنگی خدمت رسانی کردند.

اجرای برنامه‌های فرهنگی ‎هنری ویژه دختران کودک و نوجوان نظیر نقاشی، قصه‌‏گویی و روایتگری، ساخت کاردستی و پازل، دفترچه خاطرات و اهدای بسته‌های فرهنگی آموزشی با موضوعات مذهبی و همچنین ارائه مشاوره فرهنگی و پرسش و پاسخ دینی، برپایی حسینیه ویژه بانوان (ملل)، برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور نخبگان و شخصیت‌های برجسته علمی اندیشمندان با محوریت زنان و مهدویت و تجربه نگاری، از دیگر خدمات ارائه شده در کمیته زینبیون ستاد اربعین حسینی در سال ۱۴۰۲ بود.