تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3730669
شناسه : 3730669
تاریخ :
درخواست آلمان از شرکا برای سرمایه‌گذاری بیشتر در امنیت اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه آلمان در گفتگویی اتحادیه اروپا را با توجه به تحولات موجود به سرمایه گذاری بیشتر در زمینه امنیت فراخوانده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "آنالنا بائربوک"، وزیر امور خارجه آلمان در گفتگویی کشورش و اتحادیه اروپا را به سرمایه گذاری بیشتر در زمینه امنیت فراخوانده است. این مقام آلمانی در این باره گفت: ستون اروپایی در ناتو باید تقویت شود، صرف نظر از اینکه چه کسی به زودی در ایالات متحده آمریکا حکومت خواهد کرد.

وی که در گفتگو با نشریه "دی سایت" آلمان سخن می گفت تصریح کرد: پوتین این ایده را بمباران کرده است که ما مجبور نیستیم از خود دفاع کنیم.

بائر بوک گفت: آلمان به بودجه امنیتی نیاز دارد که با این شرایط تطابق داشته باشد. وی تاکید کرد مهم نیست که ترامپ یا هریس کدام در انتخابات ایالات متحده آمریکا پیروز شود، مشارکت تک تک کشورهای عضو در ناتو تغییر خواهد کرد.

وی افزود: ما در آلمان همیشه تصور می‌کنیم که در قاره‌ای با صلح زندگی می‌کنیم. متأسفانه، علائم هشداردهنده‌ای که کشورهای بالتیک دیده بودند، خیلی دیر در آلمان دیده شد.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین در ادامه گفت: به همین دلیل است که آلمان از نظر توان دفاعی خود به اندازه سایر کشورها سرمایه گذاری نکرده است. بائربوک اعتراف کرد: حزب خودم و شخصاً فکر می‌کردیم که می‌توانیم برای همیشه در اینجا در آرامش زندگی کنیم. شما نمی توانید گذشته را تغییر دهید، اما می توانید آینده را بهتر کنید.

بائربوک ادامه داد: برای اینکه آلمان بتواند در آینده از خود دفاع کند، به سربازان بیشتری نیاز است. با این حال، وزیر امور خارجه آلمان از برقراری مجدد خدمت اجباری سربازی حمایت نکرد. پیشنهاد وزیر دفاع بوریس پیستوریوس این است که ابتدا به سربازان احتمالی نامه بنویسید.

وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به بحث هایی که در این راستا شکل گرفته است گفت: بنابراین من فکر کردم بسیار عاقلانه است که پیستوریوس چنین پیشنهادی را ارائه دهد. یک راه حل داوطلبانه همچنین روشن می کند که آلمان به طور فوری به جوانان بیشتری برای ارتش نیاز دارد.

بوریس پیستوریوس"، وزیر دفاع آلمان اخیرا اولین گام ها را برای خدمت سربازی اجباری جدید تدوین کرده تا راه برای ورود نیروهای جوان به ارتش و رفع بحران کمبود پرسنل را هموار کند.

حدود 13 سال پیش طرح خدمت سربازی اجباری در آلمان به حالت تعلیق درآمد. "بوریس پیستوریوس"، وزیر دفاع آلمان اکنون می‌خواهد روند ثبت نام افرادی که برای خدمت سربازی مناسب هستند با مدل جدید خدمت اجباری بازسازی کند. علاوه بر این، پیستوریوس می‌خواهد مردان جوان را ملزم کند که در یک پرسشنامه اطلاعاتی درباره تمایل و توانایی خود برای خدمت اطلاعاتی ارائه کنند و در صورت انتخاب، تحت یک دستورالعمل جمع‌آوری قرار گیرند. همچنین برای ایجاد ظرفیت اضافی برای نمونه برداری هم برنامه ریزی هایی انجام شده است.

البته اخیراً مخالفت آشکاری با برقراری مجدد خدمت اجباری سربازی، به ویژه در بخش‌هایی از حزب سوسیال دموکرات وجود داشته است.

خدمت سربازی اجباری در آلمان در سال 2011 و در زمان کارل تئودور زو گوتنبرگ به عنوان وزیر دفاع آلمان پس از 55 سال به حالت تعلیق درآمد. این به معنای لغو خدمات نظامی و اجتماعی بود. هم زمان عملاً تمام ساختارهای خدمت اجباری سربازی منحل شد. با این حال، قانون اجباری همچنین تصریح می‌کند که اگر بوندستاگ وضعیت تنش و دفاعی را تعیین کند، خدمت سربازی اجباری برای مردان احیا خواهد شد، اگرچه پس از سال 2011 هیچ آمادگی مشخصی برای چنین وضعیتی وجود نداشت.

علیرغم اقدامات پرسنلی، نیروهای بوندسوهر ( ارتش آلمان) در سال گذشته به 181500 سرباز کاهش یافت. بنابراین پیستوریوس مدل‌های خدمت اجباری را مورد بررسی قرار داد که این روند همچنین تحت تأثیر جنگ روسیه علیه اوکراین تشدید شد.

وزارت دفاع آلمان همچنین برای حل بحران کمبود پرسنل برای ارتش اخیرا به راهکار جذب پرسنل جوان برای این نهاد امنیتی با برخی مشوق‌ها روی آورده است.

بائربوک در بخش دیگری از این گفتگو بر این مسئله تاکید کرد که ادامه کمک به اوکراین - همچنین برای امنیت آلمان - مهم است. وی گفت: اگر ما به حمایت از اوکراین، نه تنها در دفاع از خود، بلکه در جلوگیری از پیشروی نیروهای روسی، ادامه ندهیم، امنیت خود ما در معرض حداکثر خطر قرار خواهد گرفت.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان همچنین از اقدامات مقامات بلاروس در رابطه با یک آلمانی که به اعدام محکوم شده بود، به شدت انتقاد کرد.

این مقام حزب سبز در حاشیه سفر تابستانی خود به هامبورگ به خبرنگاران گفت: این غیرقابل تحمل است که رژیم بلاروس چگونه یک شهروند آلمانی را در تلویزیون آزار می دهد. این تبعه آلمانی دولت فدرال را متهم کرده بود که هیچ کاری برای نجات او انجام نداده است.

بائر بوک در عین حل گفت: ما باید هر کاری که از دستمان بر می‌آید انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که حقوق این تبعه آلمانی حفظ شده و حفظ خواهد شد.

بائربوک تاکید کرد: مجازات اعدام در اروپا لغو و ممنوع شده است. قوانین روشنی برای برخورد با اتباع خارجی وجود دارد و ما هر کاری که بتوانیم انجام می دهیم تا بهترین حمایت ممکن را از اتباع آلمان ارائه کنیم.

انتهای پیام/