تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3730519
شناسه : 3730519
تاریخ :
شهید "نورخدا موسوی" و ماجرای سقایی در عملیات مرصاد اقتصاد ایران: شهید سید نورخدا موسوی از مرزبانان فراجا در عملیات مرصاد، "سقا" بود و وظیفه آوردن آب برای رزمندگان را داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هفـده سالش هنوز تمام نشده بود کـه در عملیات مرصاد شرکت کرد. به دلیل اینکه هنوز آمـوزش نظامی ندیده بـود، مسئولیت آوردن آب را به او داده بودند.

به او گفتند تو جدّت سقّا بوده، پس برو با قاطر برایمان آب بیـاور.

دو بار برای بردن آب می‌رود و بر می‌گردد؛ بار سوم، چون مسیر طولانی بود، خسته شد. از فرمانده‌اش خواست تا نفر دیگری را به جایش بفرستد تا او کمی استراحت کند و برای مرتبه بعدی مجدداً خودش برود.

هنوز 200 متری از دور شدن دو رزمنده‌ای که به جای سید نورخدا رفته بودند، نگذشته بود که تیر خوردند و شهید شدند.

سید نور خدا موسوی مفرد؛  یک نظامی و جانباز اهل استان لرستان بود. او از تکاوران فراجا و فرمانده یگان تکاوری زاهدان بود که در تاریخ 17 اسفند 1387 هنگام درگیری با گروه "جندالله" به رهبری عبدالمالک ریگی بر اثر اصابت یک گلوله دو زمانه به سرش در منطقه پل شکسته لار شدیداً مجروح شد.

همرزمانش وی را به بیمارستان زاهدان منتقل کردند ولی بعد از عمل در وضعیت درمان وی بهبودی حاصل نشد و این بازمنده عملیات مرصاد با عنوان جانباز 100 درصد بدون هیچ حرکت فیزیکی با زندگی نباتی 10 سال را گذراند و در شامگاه 15 آبان 1397 درگذشت.

انتهای پیام/