تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3730492
شناسه : 3730492
تاریخ :
هوش مصنوعی صدای یک نماینده در کنگره آمریکا شد اقتصاد ایران: جنیفر وکستون نماینده آمریکایی نخستین فردی است که در کنگره این کشور با صوت شبیه سازی شده هوش مصنوعی سخنرانی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزرای مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، او در ۲۰۲۳ میلادی متوجه شد مبتلا به بیماری PSP است که یک اختلال عصبی شدید به حساب می آید که روی گفتار و دیگر عملکردهای بدن انسان تاثیر می گذارد. او در این باره گرفت: جنگ من با بیماری PSP توانایی ام برای صحبت کردن و حرکت را به شیوه ای که به آن عادت داشتم، از من گرفته است.

اما فناوری هوش مصنوعی توانایی برقراری ارتباط موثر این نماینده دموکرات ایالت ویرجینیا را با وجود وضعیت سلامتی اش احیا کرده است. او با استفاده از هوش مصنوعی گفت: من دیگر نمی توانم طی بحث ها در کنگره یا در جلسه های استماع کمیته ها، سخنرانی های پرهیجان انجام دهم. این خارق العاده است که نسخه هوش مصنوعی صدایم می تواند اکنون به جای من صحبت کند.

وکستون قبلا از یک اپلیکیشن سنتی تبدیل متن به صوت استفاده می کرد اما صدای حاصل از این فرایند رباتیک و غیرطبیعی بود. در مقابل او نسخه هوش مصنوعی صدایش را دوست دارد.

او طی سخنرانی گفت: شنیدن نسخه هوش مصنوعی صدای قدیم من برای نخستین بار، مانند موسیقی بود.

فناوری هوش مصنوعی به نماینده کنگره اجازه داده تا فعالیت خود را با وجود بیماری اش ادامه دهد. هوش مصنوعی مذکور توسط استارتاپ Eleven Labs توسعه یافته است. این شرکت در حوزه سنتز گفتار با صدای طبیعی متخصص است.