تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3730453
شناسه : 3730453
تاریخ :
رقابت ۱۱۵۵ نفر در مسابقات قرآنی اوقاف در اردبیل اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه یک هزار و ۱۵۵ نفر باهم رقابت کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام مهدی ستوده در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه ۴و۵ مرداد به صورت شهرستانی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقات در دو بخش خواهران و برادران و قسمت آوایی و معارفی برگزار و نفرات منتخب شهرستانی به مرحله استانی راه یافتند تا ۱۹ مرداد ماه شاهد برگزاری این رویداد در مرکز استان باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: در بخش آوایی شرکت کنندگان در حفظ کل قرآن ۲۰، ۰ و ۵ جز باهم رقابت کردند و در کنار آن مسابقات قرآنی در رشته قرائت، ترتیل، تحقیق، اذان، دعاخوانی و تواشیح گروهی برگزار شد.

ستوده تصریح کرد: در بخش معارف نیز شرکت کنندگان در سه حوزه قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه رقابت خود را انجام دادند تا منتخبان شهرستانی راهی مرحله استانی شوند.

وی بیان کرد: امسال برخلاف سال‌های گذشته مسابقات در دو گروه سنی بالای ۱۸ و زیر ۱۸ سال برای خواهران و برادران برگزار شد تا رقابت معنوی بیشتری را در گروه‌های سنی مختلف شاهد باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه همه ساله این مسابقات را در مراحل شهرستانی، استانی، مقدماتی سراسری، سراسر کشور و بین المللی برگزار می‌کند تا منتخبان در سطح بین المللی در دو قسمت آوایی و معارفی معرفی شوند.

ستوده ادامه داد: همه ساله در استان اردبیل این مسابقات باشکوه و عظمت خاص برگزار شده و امسال نیز در سقاخانه حضرت ابوالفضل سلیمان شاه مراسم برگزار و برترین‌ها به مرحله بعدی راه پیدا می‌کنند.