تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3730424
شناسه : 3730424
تاریخ :
پیام رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به مناسبت هفته ملی مهارت اقتصاد ایران: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به مناسبت هفته ملی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای پیامی صادر کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد عظیمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به مناسبت هفته ملی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای پیامی صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:

بسم اللّه الرحمن الرحیم

جایگاه و اهمیت مهارت‌آموزی به‌عنوان زیر ساخت اشتغال و درآمدزایی در دستیابی به توسعه پایدار به جوامع بشری بر کسی پوشیده نیست و بنا بر تجارب و مطالعات، صرفاً با ایجاد کار و تولید کار آفرینی در سطح کشورمان، می‌توان کارآمدی کشور عزیز ایران اسلامی را در دنیا به اثبات رساند.

بدون تردید، مهارت آموزی عامل مهم و تأثیرگذاری برای تحقق این هدف استراتژیک و نیل به اقتصاد پویا و رهایی از اقتصاد منهای نفت و تولید ثروت خواهد بود.

با توجه به اینکه نقش نیروی انسانی توانمند و ماهر به عنوان عنصر کلیدی در تحقق نامگذاری سال توسط حضرت آیت اللّه العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نمایان می‌باشد، این امر مسئولیت خطیری بر دوش فعالان عرصه مهارت آموزی کشور نهاده است.

خداوند متعال را به پاس همه الطاف و عنایات و موفقیت‌های ثبت شده برای توسعه مهارت آموزی، ریل گذاری جدید برای برجسته شدن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در نظام حکمرانی کشور و تبدیل شدن آن به اولویت غیر قابل انکار در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های کلان شاکر و سپاسگزاریم.

تصویب اساسنامه، کسب رتبه اول در تحقق برنامه تحولی ابلاغی دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رشد عملکرد در شاخص‌های مختلف از جمله رشد ۵۰ درصدی در سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای، رشد ۳۴ درصدی در بخش آموزش، بخشی از موفقیت‌های سازمان بوده که در سایه الطاف حضرت باری تعالی، حمایت‌های قوای سه‌گانه به ویژه دولت مردمی سیزدهم و آقای دکتر سید صولت مرتضوی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتحاد، انسجام و همدلی و همت همکاران تلاشگر، متعهد، متخصص حاصل شده است.

اینجانب فرا رسیدن «ششم مرداد، روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای» و «هفته ملی مهارت» را به خانواده بزرگ سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، تلاشگران، خیرین، شرکا اجتماعی، کارآفرینان و دست‌اندرکاران عرصه مهارت آموزی تبریک عرض می‌نمایم؛ تندرستی، بهروزی، کامیابی، سربلندی و توفیق روز افزون همگان را در جهت ارائه خدمات بهتر و ارزشمند تر با هدف کارآفرینی و رونق اشتغال و رفع معضل بیکاری و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئلت دارم.