تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3730411
شناسه : 3730411
تاریخ :
۹۰ درصد محدوده سلطانیه تحت تاثیر حرایم میراث فرهنگی است اقتصاد ایران: زنجان-معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی زنجان گفت: بیش از ۹۰ درصد محدوده شهرستان سلطانیه تحت تأثیر حرایم میراث فرهنگی قرار گرفته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم توسلیان پیش از ظهر شنبه در جلسه کارگروه زیربنایی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد محدوده شهرستان سلطانیه تحت تأثیر حرائم و عرصه‌های میراث فرهنگی قرار گرفته است، اظهار کرد: طرح ویژه سلطانیه جزو طرح‌هایی است که در سال ۹۵ به تصویب رسیده و در سال ۱۴۰۰ وارد فاز عملیاتی شد.

وی با تاکید بر اینکه تلاش داریم طرح ویژه سلطانیه فارغ از جنبه میراث فرهنگی آن، جنبه توسعه اقتصادی نیز دیده شده و در این طرح ویژه لحاظ شود، ادامه داد: تأمین اعتبار طرح ویژه سلطانیه که از اهمیت زیادی نیز برخوردار است، از محل اعتبارات ملی وزارت راه و شهرسازی محقق خواهد شد.

این مسؤول با یادآوری اینکه تدوین طرح ویژه سلطانیه هم‌اکنون مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: بی‌تردید برای اینکه شاهد تحقق کامل این طرح باشیم، باید هم‌افزایی دستگاه‌ها در فرآیند تهیه طرح دخیل بوده و به تصویب درآید.

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با تاکید بر اینکه یکی از اهداف مهم اجرای طرح ویژه سلطانیه، ارائه پاسخ منطقی به چالش‌های سکونت و میراث فرهنگی در این شهرستان بوده است، عنوان کرد: تلاش شده است تا علاوه بر این موضوع، مواردی چون متناسب کردن ضوابط با ویژگی‌های تاریخی و گردشگری این منطقه نیز لحاظ شود.