تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3730404
شناسه : 3730404
تاریخ :
وقوع طوفان «گامی» در شرق چین/ ۳۰۰ هزار نفر تخلیه شدند اقتصاد ایران: مقامات چین اعلام کردند که در پی وقوع طوفان گامی، هزاران نفر از مردم مناطق شرقی و جنوب‌شرقی این کشور را تخلیه کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، مقامات چین به دلیل وقوع طوفان «گامی» مجبور به تخلیه حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق این کشور شدند و همچنین تصمیم گرفته شد که حمل‌ونقل در مناطق شرقی و جنوب‌شرقی متوقف شود.

شبکه «سی‌ان‌ای» اعلام کرد طوفان گامی بزرگترین طوفانی است که شبه‌جزیره تایوان را در ۸ سال اخیر شبه‌جزیره تایوان را درنوردیده؛ این طوفان پس از اینکه شدتش کاهش یافت و بارش‌های سنگینی در مناطق شرقی و جنوبی چین در پی داشت، موجب رانش زمین شد.

براساس داده‌هایی که نیروهای پلیس محلی روز جمعه منتشر کرد، طوفان باران‌های فصلی در فیلیپین و تایوان را بدتر کرده که موجب سیل و رانش زمین شد که در پی آن ۳۰ نفر کشته شدند.

در همین زمینه خبرگزاری «شینهوا» گزارش داد که به علت وقوع طوفان گامی، بیش از ۲۷ هزار نفر از ساکنان استان لیائونینگ در شمال شرق چین تخلیه و به مکان‌های امن منتقل شدند.

همچنین مدیریت اضطراری چین روز جمعه واکنش اضطراری سیل را از سطح ۴ به سطح ۳ در استان لیائونینگ افزایش داد.

طوفان گامی پس از عبور از کشورهای مختلف در شرق آسیا روز جمعه به چین رسید. بر این اساس، طوفان گامی با عبور از تنگه تایوان، اکنون منطقه فوجیان در جنوب شرقی چین را تحت تأثیر قرار داده است. مقامات محلی درباره جاری شدن سیل، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، و حتی وقوع رانش زمین در این منطقه هشدار می‌دهند.

اکنون طوفان گامی به سرعت ۲۲۷ کیلومتر در ساعت رسیده که آن را به یکی از قوی‌ترین طوفان‌ها در غرب اقیانوس آرام تبدیل کرده است. مقامات چینی از بیم تلفات ناشی از این طوفان بیش از ۲۴۰ هزار نفر را از مناطق پرخطر شهر فوجیان با ۳ میلیون جمعیت تخلیه کرده‌اند.

طوفان گامی اکنون با طوفان دوکسوری که در سال گذشته چین را در نوردید مقایسه می‌شود. این طوفان در آن زمان ۳۰ میلیارد یورو در این کشور خسارت به بار آورد. مقامات محلی می‌گویند این طوفان حامل باران‌های سیل آسایی است که می‌تواند آسیب‌های جدی به مناطق شهری و روستایی وارد کند.