تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3730403
شناسه : 3730403
تاریخ :
ظهور تحولی بزرگ در سیاست خارجه «بن سلمان» اقتصاد ایران: یک خبرگزاری آمریکایی به تحول بزرگ در سیاست خارجه عربستان طی سال‌های اخیر اشاره کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، خبرگزاری بلومبرگ آمریکا در گزارشی به نقل از منابع آگاه در حوزه سیاست‌های ریاض تاکید کرد که عربستان سعودی تلاش می‌کند مجدداً وارد جنگ با یمن نشود.

در این گزارش آمده است: عربستان در خصوص اوضاع یمن به شدت احساس نگرانی می‌کند چرا که صنعاء عملیات خود را علیه تل آویو افزایش داده و عربستان را به حمله تهدید کرده است.

در ادامه این گزارش نوشته شده است: عربستان هرگونه ارتباط داشتن با تجاوز تل آویو علیه خاک یمن را رد کرد و خواهان خویشتن داری هر ۲ طرف شد. این موضع گیری یک تحول بسیار بزرگ در سیاست خارجه محمد بن سلمان ولی عهد عربستان طی سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

بلومبرگ اضافه کرد: تنش‌ها از زمان حمله پهپاد یمنی علیه تل آویو افزایش پیدا کرده به طوری که مسئولان سعودی تلاش می‌کنند اوضاع را آرام کرده و از عدن و رئیس بانک مرکزی یمن بخواهند در اقدامات مالی خود علیه دولت انصارالله بازنگری کنند.

پنج نفر که در جریان مستقیم این تحولات هستند تاکید کردند که ریاض، دولت دست نشانده عدن را تهدید کرده اگر علیه دولت صنعاء وارد عمل شود حمایت‌های اقتصادی و نظامی خود را کاهش می‌دهد. ریاض خطاب به این دولت دست نشانده اعلام کرده است: شما در درگیری‌های آتی تنها خواهید بود.

این در حالی است که پیشتر عربستان و آمریکا از اقدامات بانک مرکزی یمن علیه دولت انصارالله حمایت می‌کردند. بلومبرگ در این خصوص نوشت: سعودی‌ها از گذشته درس گرفته‌اند و می‌دانند آمریکایی‌ها امروز اینجا هستند و ممکن است فردا این منطقه را ترک کنند اما ایران و یمن همواره در این منطقه هستند.