تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3730369
شناسه : 3730369
تاریخ :
خودروسازان داده های رانندگان را به دلالان می فروشند اقتصاد ایران: ۲ سناتور آمریکایی از  کمیسیون فدرال تجارت خواسته اند درباره فروش داده های رانندگی مشتریان شرکت خودروسازی به دلال های اطلاعات که آنها به شرکت های بیمه می فروشند، تحقیق کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، ران وایدن و ادوارد مارکی نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا در نامه ای به لینداخان رییس کمیسیون فدرال تجارت آمریکا مدعی شده اند جنرال موتورز، هیوندای، هوندا و احتمالا برخی شرکت های دیگر داده های رانندگان مانند ترمزهای ناگهانی و سرعت گرفتن را به اشتراک می گذارند.

به گفته این سناتورها خودروسازان از تاکتیک های فریبکارانه برای فریب دادن مشتریان به امضای توافقنامه ای استفاده می کنند تا داده های آنها را در اختیار دلالان قرار دهند.

دفتر سناتور وایدن پس از خواندن گزارشی در نیویورک تایمز، عملکرد ۳ خودروساز مذکور را بررسی کرد و متوجه شد آنها داده ها را با شرکت Verisk Analytics به اشتراک می گذارند. سناتورها در نامه ای به خان نوشتند هر ۳ خودروساز افشای اطلاعات را تایید کرده اند. شرکت جنرال موتورز نیز اعلام کرد موقعیت مکانی مشتریان را در اختیار ۲ شرکت دیگر قرار می دهد.

طبق نامه مذکور شرکت Verisk Analytics از داده ها برای ایجاد گزارش هایی درباره تاریخچه رانندگی افراد و فروش آن به شرکت های بیمه استفاده می کند. برخی خودروسازان نیز احتمالا با تبلیغ آنکه افشای اطلاعات راهی برای کاهش هزینه های بیمه است، آنها را فریب داده اند و به مشتریان اعلام نکرده اند این امر سبب می شود برخی بیمه گران هزینه بیشتری دریافت کنند.

سناتورها به خان نوشته اند: اگر کمیسیون فدرال تجارت آمریکا اعلام کند این شرکت قانون را نقض کرده اند، از شما درخواست می کنیم این موسسات و مدیران ارشد اجرایی آنها را وادار به پاسخگویی کنید.

جنرال موتورز اعلام نکرده داده های چه تعداد خودرو به دلالان ارسال شده یا چه مبلغی دریافت کرده است. اما دفتر وایدن اعلام کرد هیوندای داده های ۱.۷ میلیون خودرو را به اشتراک گذاشته و بیش از یک میلیون دلار دریافت کرده است. هوندا نیز برای اشتراک گذاری اطلاعات ۹۷ هزار خودرو کمتر از ۲۶۰ هزار دلار دریافت کرده است.