تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3730320
شناسه : 3730320
تاریخ :
باکتری که سرطان را ذوب می‌کند اقتصاد ایران: کارشناسان کشف کرده اند یک نوع باکتری که معمولا در دهان افراد وجود دارد، برخی سرطان ها را ذوب می کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس اسوسیشن، محققان هنگامیکه متوجه شدند «فوزوباکتریوم» یک باکتری معمول در دهان انسان، قابلیت از بین بردن برخی سرطان ها را دارد، شگفت زده شدند.

طبق پژوهشی جدید افراد مبتلا به سرطان سر و گردن که این باکتری را دارند، درمان آنها بهتر انجام شد.

محققان کالج لندن، گایز و سن توماس، مکانیسم های دقیق زیست شناختی ورای این ارتباط را پس از یافته های اولیه، مورد بررسی قرار دادند. محققان از مدل سازی برای شناسایی باکتری کمک گرفتند تا تحقیقات بیشتری انجام دهند.

آنها همچنین تاثیر باکتری بر سلول های سرطانی را در آزمایشگاه بررسی کردند و تحلیلی روی داده های ۱۵۵ بیمار با سرطان سرو گردن انجام دادند که اطلاعات تومور آنها در مرکز داده اطلس ژنوم سرطان وجود داشت. محققان در تحقیقات مقادیری از باکتری را در ظرف های آزمایشگاهی قرار دادند و برای چند روز آنها را به حال خود گذاشتند. هنگامیکه پژوهشگران دوباره باکتری های مذکور را برای تاثیرگذاری روی سرطان بررسی کردند، متوجه شدند این بیماری تقریبا ناپدید شده است.

همچنین پژوهشگران متوجه شدند تعداد سلول های سرطانی زنده سرو گردن پس از آلوده شدن به فوزوباکتریوم ۷۰ تا ۹۹ درصد کاهش یافته است.

تحلیل اطلاعات بیماران نیز نشان داد عده ای که فوزوباکتریوم در سرطان آنها دخیل بوده، در مقایسه با افرادی که این باکتری را نداشتند، شانس بیشتری برای بهبود داشتند. قابلیت ردیابی فوزوباکتریوم در سرطان های سرو گردن با کاهش ۶۵ درصدی ریسک مرگ و میر در مقایسه با بیمارانی همراه بود که در سرطان آنها چنین باکتری وجود نداشت.

محققان امیدوارند این یافته به آنها کمک کند درمانی برای بیماران با سرطان سر و گردن بیابند که شامل سرطان دهان، گلو، حنجره، بینی و سینوس می شود.

کارشناسان معتقدند در ۲۰ سال اخیر پیشرفت های اندکی در درمان سرطان های سر و گردن ایجاد شده و بنابراین امیدوارند این یافته ها به توسعه درمان های جدید در آینده منجر شود.