تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3730312
شناسه : 3730312
تاریخ :
چطور برای نوبت‌دهی اینترنتی تأمین اجتماعی اقدام کنیم؟ اقتصاد ایران: برای دریافت نوبت از مراکز درمانی متعلق به سازمان تامین اجتماعی به‌صورت آنلاین چند راه پیش رو دارید. در این مقاله نحوه انجام این کار را آموزش داده‌ایم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

نوبت گرفتن از مراکز درمانی، کلینیک‌ها و مطب پزشکان یکی از کارهای سخت و زمان‌بری است که هم حوصله کافی می‌خواهد و هم وقت زیاد. برای دریافت نوبت از بعضی پزشکان یا مراکز درمانی شما مجبور به مراجعه حضوری هستید و برای بعضی دیگر باید ساعت‌ها پای تلفن بنشینید تا بتوانید به‌صورت تلفنی نوبت بگیرید.

در چنین شرایطی اگر امکان دریافت نوبت به صورت اینترنتی فراهم شود دیگر نه نیازی به مراجعه حضوری خواهید داشت و نه لازم است تماس تلفنی بگیرید. با روش‌های آنلاین شما در هر ساعتی از شبانه‌روز و هرجا که باشید کافی است به اینترنت متصل شوید و اقدام به نوبت‌گیری از پزشک یا مرکز درمانی مورد نظرتان کنید.

در حال حاضر، پلتفرم‌های سلامت مختلفی وجود دارند که امکان نوبت‌دهی آنلاین دارند اما اگر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشید و قصد مراجعه به مرکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی را داشته باشید، می‌توانید از روش‌هایی که این سازمان برای دریافت نوبت به صورت اینترنتی فراهم کرده است، استفاده کنید.

اگر سوالتان این است که از چه روش‌هایی می‌توانید به صورت آنلاین از مراکز درمانی وابسته به سازمان و بیمه تامین اجتماعی نوبت بگیرید، در این مطلب با زومیت همراه باشید.

فهرست مطالب
  • دریافت نوبت غیر حضوری مراکز درمانی تامین اجتماعی
  • دریافت آنلاین نوبت از طریق سامانه nobat.tamin.ir
  • دریافت آنلاین نوبت از طریق کد دستوری
  • دریافت آنلاین نوبت از طریق اپلیکیشن

دریافت نوبت غیر حضوری مراکز درمانی تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی گام دیگری در جهت توسعه خدمات غیر حضوری خود امکان دریافت نوبت به صورت غیر حضوری را فراهم کرده که این امکان از چهار طریق برای بیمه‌شدگان فراهم شده است:

مطالب مرتبط با بیمه تامین اجتماعی
  • استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی با گوشی و کامپیوتر
  • آموزش ارسال لیست بیمه به صورت آنلاین
  • دریافت نوبت از طریق سامانه
  • دریافت نوبت از طریق کد دستوری
  • دریافت نوبت از طریق اپلیکیشن
  • دریافت نوبت از طریق تلفن

در ادامه این مطلب انواع این روش‌ها برای دریافت نوبت به صورت غیر حضوری و آنلاین را برای شما توضیح خواهیم داد.

دریافت آنلاین نوبت از طریق سامانه nobat.tamin.ir

یکی از روش‌های آنلاین برای دریافت نوبت از مراکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی یا طرف قرارداد با این سازمان استفاده از سامانه نوبت‌دهی اینترنتی مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی به نشانی www.nobat.tamin.ir است.

با سرچ کردن این آدرس در مرورگر خود به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که در آن یک جدول به شما نمایش داده می‌شود. در این جدول استانی که قصد مراجعه به یکی از مراکز درمانی آن را دارید انتخاب کنید تا به مرحله بعد هدایت شوید.

در مرحله بعد ابتدا در سامانه ثبت نام کنید. برای ثبت نام لازم است نام، نام خانوادگی، کد ملی، ملیت، شماره موبایل و رمز ورود مورد نظرتان را وارد کنید. در نهایت روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنید.

پس از تکمیل مرحله ثبت نام، لازم است شهر مورد نظر، مرکز درمانی، تخصص پزشکی که قصد مراجعه به آن را دارید و در کادر پزشک را انتخاب کنید. در نهایت، روی گزینه «جستجو» کلیک کنید.

در صفحه بعد مشخصات پزشک همراه با زمان حضور و امکان دریافت نوبت به شما نمایش داده می‌شود که از طریق آن می‌توانید برای دریافت نوبت اقدام کنید.

سایت nobat.tamin.ir
مرحله اول
فرم مشخصات سایت نوبت دهی تامین اجتماعی
مرحله دوم
انتخاب مرکز درمانی و پزشک در در سامانه نوبت‌دهی تامین اجتماعی
مرحله سوم

دریافت آنلاین نوبت از طریق کد دستوری

یک روش دیگر برای دریافت نوبت از مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری که به اینترنت هم نیازی ندارد، استفاده از کد دستوری یا کد USSD است.

کدی که سازمان تامین اجتماعی برای نوبت‌دهی آنلاین معرفی کرده، #21*1420*4* است. در قسمت شماره‌گیر گوشی موبایل خود این کد دستوری را همراه با کد استان محل سکونت (بدون صفر) وارد کنید و روی کلید سبز رنگ برقراری تماس بزنید تا این کد برایتان فعال شود و بتوانید مراحل را یک به یک انجام دهید.

پس از شماره‌گیری این کد در اولین مرحله باید شهر مورد نظرتان را پیدا و کد آن را وارد کنید و روی گزینه ارسال یا send یا reply بزنید. در مرحله بعد، مرکز درمانی مورد نظرتان را وارد کنید. بعد از آن هم باید کد ملی خود را وارد کنید.

مقاله‌های مرتبط
  • آیا می‌شود به صورت غیرحضوری و آنلاین از بانک نوبت گرفت؟
  • نحوه ثبت نام و نوبت‌گیری آنلاین معاینه فنی خودرو
  • ثبت نام و رزرو در سامانه نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

در مراحل بعد نیز لازم است تخصص مورد نظر و پزشک مورد نظرتان را وارد کنید. بعد از آن لازم است روز و ساعت مورد نظرتان را وارد کنید و در نهایت نوبت ویزیت خود را تایید کنید تا برایتان ثبت شود.

کد دستوری
مرحله اول
کد دستوری نوبت‌گیری تامین اجتماعی
مرحله دوم
دریافت نوبت مرکز درمانی تامین اجتماعی
مرحله سوم
دریافت نوبت تامین اجتماعی از طریق کد دستوری
مرحله چهارم

دریافت آنلاین نوبت از طریق اپلیکیشن

روش دیگر برای دریافت نوبت از مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی که نیاز به دسترسی به اینترنت دارد استفاده از اپلیکیشن است. سازمان تامین اجتماعی برای این که دریافت نوبت از مراکز درمانی ساده‌تر و سریع‌تر شود برنامه کاربردی یا همان اپلیکیشن نوبت‌دهی تامین اجتماعی را طراحی و راه‌اندازی کرده است.

مطالب مرتبط
  • چطور گواهی کسر از حقوق بگیریم؟
  • راهنمای دریافت فیش حقوقی بازنشستگان
  • راهنمای دریافت فیش حقوقی فرهنگیان

برنامه کاربردی نوبت‌دهی تأمین اجتماعی «رایاطب» نام دارد که از طریق نشانی www.rayteb.tamin.ir قابل دریافت است. پس از اینکه این اپلیکیشن را دریافت و روی گوشی خود نصب کردید، وارد برنامه شوید و در آن ثبت نام کنید.

پس از ثبت نام، همان مراحلی را که در دریافت نوبت از طریق سامانه طی کردید، باید پشت سر بگذارید. یعنی شهر، مرکز درمانی، تخصص و پزشک مورد نظرتان را انتخاب کنید. در ادامه روز و زمانی را که برایتان مناسب است انتخاب کنید تا نوبت شما ثبت شود.

سوالات متداول زومیت

  • سامانه نوبت‌دهی اینترنتی مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی چیست؟

    برای دریافت نوبت مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی به آدرس www.nobat.tamin.ir مراجعه کنید.

  • کد دستوری نوبت‌دهی اینترنتی مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی چیست؟

    برای دریافت نوبت مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی کد دستوری #21*1420*4* را شماره‌گیری کنید.