تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3730278
شناسه : 3730278
تاریخ :
۱۱۰۰ کودک در شهرستان گناوه غربالگری بینایی شدند اقتصاد ایران: گناوه- رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۱۳۶ کودک در شهرستان گناوه غربالگری بینایی شده‌اند .

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عصمت حیدری صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۱۳۶ کودک غربالگری بینایی شده‌اند که از این تعداد ۱۰۱ نفر جهت بررسی بیشتر به اپتومتریست ارجاع شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزود: همشهریان گرامی می‌توانند جهت غربالگری بینایی به مراکز خدمات جامع سلامت، خانه‌های بهداشت پایگاه‌های ثابت غربالگری بینایی مراجعه کنند.

وی گفت: در صورت تشخیص تنبلی چشم، خانواده‌ها حتماً تا پایان ۱۰ سالگی پیگیر وضعیت بینایی و تغییرات عیوب انکساری چشم کودک باشند.

کارشناس مسئول واحد بیماری‌های غیر واگیر شهرستان گناوه نیز بیان کرد: تنبلی چشم یکی از بیماری‌های شایع در اوایل زندگی انسان است درصورتی‌که به‌موقع تشخیص داده شود و درمان مورد نیاز انجام گیرد مشکل چندانی برای فرد ایجاد نمی‌کند؛ اما درصورتی‌که زمان طلایی درمان این بیماری از دست برود می‌تواند بینایی فرد را تا سنین بزرگ‌سالی تحت تأثیر خود قرار دهد.

زهره گره با تأکید بر اینکه خانواده‌ها سنجش چشم کودکان و درمان تنبلی چشم را جدی بگیرند، گفت: کودکان سنجش شده در صورت مشاهده مشکل به بینایی‌سنج مراجعه کرده و در صورت عدم رفع مشکل به سطح بالاتر یعنی چشم‌پزشک ارجاع می‌شوند. تنبلی چشم با تشخیص به‌موقع قابل‌درمان است، درحالی‌که اگر به‌موقع تشخیص داده و درمان نشود، فرد را از یک یا هر دو چشم بسیار کم‌بینا و نابینا خواهد کرد.

وی گفت: چشمان بعضی از کودکان با آنکه سالم و طبیعی به نظر می‌رسند اما از سلامتی و دید کافی برخوردار نیستند، رشد و تکامل مرکز بینایی در مغز، از دوران جنینی تا حدود ۱۰ سالگی ادامه دارد، اما حداکثر سرعت رشد آن تا سه سالگی است.

وی افزود: متأسفانه تنبلی چشم علائم خاصی ندارد که والدین و کودک متوجه آن شوند، به همین جهت لازم است تشخیص و درمان تنبلی چشم توسط پزشک انجام شود و والدین نیز هشیار باشند که فرزندان خود را در زمان مناسب برای انجام معاینه نزد پزشک ببرند.